اولتیماتوم پلیس به سوداگران  ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده/ کشف ۴.۵ میلیون ماسک

فرمانده انتظامی پایتخت از برخورد قاطع پلیس با سوداگران و احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه نمایشگاه کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق در مقر پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران، به وظیفه نیروی انتظامی پرداخت و گفت: پلیس وظیفه دارد در مواقع بحرانی در کنار مردم باشد تا با کسانی که با نیازمندی‌های ضروری مردم سوداگری کرده و از فرصت به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند، برخورد کند.

فرمانده انتظامی پایتخت به ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد‌: برخی شهرها دچار مشکل شده‌اند و همه در تلاش هستند تا به مردم کمک کنند اما برخی سوداگران دنبال سوء استفاده بوده و اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیازمندی‌های مردم کردند؛ لذا بنا بر مأموریت ذاتی، پلیس وارد عرصه شده و سه پلیس تخصص امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری با تمام توان در حال رصد و فعالیت هستند.

سردار رحیمی اعلام کرد: ده‌ها انبار و مراکز مهمی که اقلام مورد نظر را داشتند توسط پلیس بازدید و کنترل شدند؛ تعداد زیادی به طور قانونی همکاری می‌کردند اما تعدادی هم اقدام به احتکار کرده و قیمت‌ها را به صورت سرسام‌آوری بالا برده بودند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: سه کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک می‌کردند، پلمب شدند. این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل ماسک را تولید می‌کردند.

وی تصریح کرد: روز گذشته بالغ بر یک میلیون ماسک از انبارها کشف شد و از دیروز تا الان ۴.۵ میلیون عدد ماسک نیز دوباره کشف شد؛ همچنین دو انبار بزرگ که ماسک‌ها را به صورت غیرقانونی احتکار کرده بودند صبح امروز شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت با هشدار به سوداگران اعلام کرد: پلیس با قدرت در صحنه است و نمی‌گذارد سوداگران از این فرصت استفاده کنند.

سردار رحیمی ارزش ریالی ماسک‌های مکشوفه را بالغ بر 10 میلیارد تومان برآورد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062042

وب گردی

وب گردی