مناظره قلعه نویی_گل محمدی روی آنتن زنده شبکه سوم سیما

پس از رویارویی مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان، امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی، مناظره‌ای یک ساعته روی آنتن زنده رقم زدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز به نقل از "ورزش سه"، پس از صحبت های محمدحسن انصاری فرد و مسعود تابش در برنامه فوتبال برتر، امیر قلعه نویی روی خط آمد تا در خصوص مسائل مختلف پاسخگوی سوالات باشد. در اواسط بحث، مناظره ای جذاب بین یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی شکل گرفت تا پس از دوئل مدیران عامل، سرمربیان هم رو در رو شوند.

یحیی گل محمدی روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و گفت: اگر سپاهان می خواست چه زودتر از هتل راه بیفتد و چه زودتر به زمین بیاید این اتفاق می افتاد .آنها می توانستند جلوه ای به ورزشگاه بدهند که تیمشان می خواهد گرم کند اما خدا شاهد است حتی من بازیکنی از سپاهان را در راهرو هم ندیدم. ضمن اینکه این فیلم گرم کردن را در هر ساعتی می‌توانند بگیرند.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: قضیه خیلی مشخص است. مسئله خیلی پیچیده نیست. به نظر من آن نیم ساعت را هم نباید منتظر می‌ماندیم.

میثاقی- صحبت های آقای تابش و انصاری‌فرد را شنیدیم؛ نکته ای اگر دارید در خدمتیم.

قلعه نویی- من نمی خواهم راجع به پرسپولیس صحبت کنم و اصلا حق نداریم درباره پرسپولیس صحبت کنیم و باید درباره اتفاقات صحبت کنیم. ما براساس قرار بازی آمدیم اردو را انجام دادیم و ۱۳:۴۵ آمدیم لابی. شما شلوغ کردید آقای تابش بعضی چیزها را نگفت. درباره دوربین ها صحبت کردید، برای این که قضیه برای سردار محترم ثابت شود، از شما درخواست می‌کنم فیلم های هتل را بگیرید تا همه چیز مشخص شود. دوربین های نقش جهان هم هست که نشان می‌دهد مال امروز بود یا دیروز. وقتی آمدیم لابی دیدیم شرایطی غیر عادی است و دیدیم تماشاگران می‌گویند بازی نکنید. برخلاف گفته های آقای انصاری‌فرد، تیم ها متولی بازی نیستند و میزبان هستند. ساعت ۱۴ با آقای تابش تماس گرفتیم، شهر امنیتی شده بود. خواهشم این است که آقای سردار یک بار دیگر بیاید روی خط تا توضیحات داده شود. وقتی ساعت ۱۴ به آقای تابش گفتیم، ایشان با آقای عظیمیان تماس گرفتند، کار به استانداری کشید. در استانداری با چند وزیر تماس گرفتند و کار به این رسید که منافع ملی است و بازی باید برگزار شود.

میثاقی- سردار گفتند اگر ساعت یک هم می‌گفتید می‌خواهیم برویم ما شرایطش را درست می‌کردیم.

قلعه نویی- شرایط در مقابل هتل عادی نبود، من، آقای کیانی و آقای فتاحی رفتیم صحبت کردیم و همه اسناد با پخش دوربین های هتل مشخص می‌شود و این کلید قضیه است. بنده بعد از ۴۰ سال عقلم می‌رسد که چکار کنم که خون از دماغ کسی نریزد. از ساعت ۲ تا ۳:۳۰ هنوز جمعیت بودند و بعد به یک طریقی متفرق شدند.

میثاقی- نکته دوربین ها چیست؟ سردار می‌گویند هر ساعتی می‌گفتند ما شرایط را عادی می‌کنیم.

قلعه نویی- نکته دوربین ها این است که شرایط شرایط عادی نبود، بسیار بسیار غیرعادی بود. ۲-۳ سرهنگ بودند که با مردم صحبت کردند. من واقعیت را عرض می کنم؛ از ساعت ۲ تا ۳:۳۰ که شرایط غیرعادی بود و احتمال درگیری بود، آقای تابش رفتند از مقامات استان کسب تکلیف کنند. ساعت ۳:۳۰ گفتند بروید به سمت استادیوم. ما ساعت ۴:۲۵ رسیدیم استادیوم. آقای سهیل مهدی گفتند که چرا در اتوبوس لخت نشدید؟ اما مسئول تدارکات لباس ها را از قبل می‌چیند داخل رختکن. ما که رسیدیم بلافاصله بچه ها رفتند داخل رختکن و شروع کردیم گرم کردن و آماده شدیم داخل زمین برویم. ما آنجا ذکر گفتن را شروع کردیم.

میثاقی- جمله شما دقیقا این است که سیامک تا داور و پرسپولیس نیامده نروید؟

قلعه نویی- ما از آنجا به راهرو آمدیم یک قانونی می گوید داور باید جلو بایستد و تیم میهمان و میزبان بیایند و بعد به زمین بروند. از کارشناسان بپرسید که آیا برای شروع بازی نباید تیم میزبان و میهمان و داور بالا بروند؟ در این مملکت خیلی چیزها جابه‌جا می شود و قانون هم زیر سوال می رود. ما می گوئیم شرایط خاص بود. آقای انصاری فرد به من می گویند دروغگو، اما آیا من دیشب یک کلمه راجع به پرسپولیس صحبت کردم؟ ما می خواستیم از این زمان استفاده کنیم و نفس اولمان را بالا بیاوریم. شما صحبت های سروش را ببیند که می گوید 15 دقیقه اول را پشت توپ بازی کنید.

میثاقی- چرا همان وقت نرفتید توی زمین گرم کنید؟

قلعه نویی- آقای میثاقی عزیز شما صحبت های آقای مرادی را گوش کنید؛ مگر نگفتند آقای فتاحی آمده و گفته که آماده شروع بازی هستیم ولی هر دو تیم باید به راهروها بیایند.

میثاقی- چرا در آن فایل صوتی می گویید تا پرسپولیس نرفته ما نرویم؟

قلعه نویی- خیلی خب. من خودم هم تایید می کنم. ما داشتیم با توپ گرم می کردیم تا بدنمان آماده شود. اول اینکه من خوشحالم که مدیریت کردیم که خون از دماغ کسی از ساعت 2 تا 3:30 نیامد. آقای انصاری فرد من شما را به عنوان مسلمان که نه به عنوان یک مومن دوست دارم. این حرف ها را نزنید که ما این فیلم را امروز درست کردیم. من یک عرض دیگر دارم. اگر ثابت شود که فیلم ها برای دیروز است چه اتفاقی می افتد؟ آیا حقانیت ما ثابت می شود.

میثاقی- بله اینکه در راهرو گرم کردید ثابت می شوید.

قلعه نویی- آقای جلال مرادی هم هست. کرمانشانی ها معروف به پهلوان هستند.

میثاقی- آقای مرادی به من اس ام اس داده که وظیفه من به عنوان ناظر این نیست که بروم و لیست بگیرم.

قلعه نویی- ناظرها قبل از هر بازی از دو تیم لیست می گیرند و داورها می گویند که آماده بشوید و به زمین بروید. ما به آقای مرادی اعلام آمادگی کردیم که بازی می کنیم ولی آقای مرادی نیامد مراسم اول بازی را برگزار کند.

در این لحظه صحنه هایی که در آن امیرقلعه نویی در حال صحبت در رختکن بود، پخش شد.

قلعه نویی- شما قبلش را نشان دهید. خیلی خب دیگر. ما زمان نداشتیم. ببینید آقای یحیی. شما آدم اخلاق مداری هستید ولی تعجب می کنم که اینگونه در مورد سپاهان صحبت می کنید. من طی مصاحبه هایی کردم، اصلا در مورد باشگاه محترم پرسپولیس صحبت نکردم. اینکه شما می گوید این فیلم (گرم کردن سپاهانی ها در راهرو) می تواند امروز یا قبلش باشد، از شما که معلم هستید بعید است. شما می توانید در مورد حق و حقوق خودتان صحبت کنید. راجع به تیم خوب پرسپولیس صحبت کنید. خودتان می دانید که من چقدر شما را دوست دارم.

در این هنگام قلعه نویی از صحبت کردن یحیی جلوگیری کرد و از او خواست تا میان حرف هایش نرود.

قلعه نویی- شما می توانید در مورد تیم خودتان صحبت کنید. من هم باید راجع به تیم خودم صحبت کنم. اصلا این حرف را زدم که اراده ای در پرسپولیسی ها نبود که بازی کنند. آقای یحیی ما برای مردم فوتبال بازی می کنیم و خدایی نکرده نباید خون از دماغ مردم بیاید. در آن 2 ساعت هر اتفاقی ممکن بود بیفتد ولی ما 2 ساعت مدیریت کردیم که اتفاقی نیفتد.

قلعه نویی- به هر حال ما در این مدت مدیریت کردیم که خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد. من اصلا به نتیجه کاری ندارم. شما به شرایط هتل ما نگاه کنید. من از شما یک سوال دارم اگر تماشاگران شما به هر دلیلی به هتل محل اقامت شما بریزند و از شما بخواهند که این بازی را انجام ندهید چه کاری می کنید؟

قلعه نویی- آقای انصاری فرد درست می گوید که شاید ما در بازی 4 گل هم از شما دریافت می کردیم، اشکالی ندارد. شما جام بردید ما نبردیم اما ما روز بازی شرایطی را گذرانده ایم که من در 40 سال حضورم در فوتبال ندیده بودم. من خودم در آن یک ساعت و نیم با مردم صحبت کردم. اصلا به باشگاه پرسپولیس کاری ندارم. آنها کارشان را با آرامش انجام داده اند و با امنیت کامل هتلشان را ترک کردند و هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است.

قلعه نویی- بنده 40 سال است در این فوتبالم و بالا و پایین این فوتبال را دیدم و سرم برود دروغ نخواهم گفت. ولی آقا یحیی ما 4:25 دقیقه وارد استادیوم و در راهرو به گرم کردن مشغول شدیم و قصدمان چیزی جز بازی کردن نبود. بنده در آن دو ساعت از لحاظ روحی و روانی انقدر تحت فشاربودم که اصلا فوتبال برایم فراموش شده بود. فقط می خواستم فقط در آن دو ساعت اتفاقی برای کسی نیفتند وگرنه به تمام مقدسات عالم قسم می خورم ما قصد بازی داشتیم، حالا آقا یحیی که سرمایه مملکت هم هستید خواهش می کنم از این به بعد در مورد تیم خودتان صحبت کنید. بالاخره مردم شما را دوست دارند و مربی ای هستید که صاحب سبک هستید. ما ساعت 5 به آقای جلال مرادی از طریق سرپرستمان آقای فتاحی اعلام آمادگی کردیم و قانون هم می گوید که وقتی قرار است بازی مجددا شروع شود داوران به اتفاق تیم های مهمان و میزبان وارد زمین شوند.

گل محمدی- آقای میثاقی ما حدود نیم ساعت منتظر تیم سپاهان بودیم و با وجودی که تیم مهمان بودیم هیچ مشکلی برای بازی کردن نداشتیم و اینکه تیم میزبان دیر می آید اصلا ربطی به تیم ما ندارد و من معتقدم بازی باید همان ساعت 4:15 انجام می شد و تا آنجا که من سواد فوتبالی دارم ما همان نیم ساعت هم نباید صبر می کردیم. حالا تیم سپاهان که ساعت 4:25 وارد ورزشگاه شدند چرا همان موقع نیامدند بازی کنند؟ اگر 4 تا 5 دقیقه وقت برای گرم کردن داشتند خب در داخل چمن ورزشگاه گرم می کردند. گرم کردن در چمن که از گرم کردن داخل موکت بهتر است و دراین صورت بازی هم برگزار می شد. ما کمال همکاری را انجام دادیم و به اندازه کافی صبر کردیم و اگر خودتان هم دیده باشید خود آقای جلال مرادی ما را از داخل چمن به رختکن هدایت کردند.

قلعه نویی- من فقط یک نکته را بگویم که آقا یحیی راهروی ورزشگاه نقش جهان برخلاف ورزشگاه آزادی بسیار بزرگ است و نه شما می توانید ما را ببینید و نه ما دیدی نسبت به شما داریم. آقا یحیی شما خودتان بازیکن تیم ملی بوده اید، چقدر طول می کشد یک تیم آماده شود؟ ما به خاطر خواسته به حق هواداران مان که بازی با تماشاگر بود دیر به استادیوم رسیدیم، چرا می گویید این مسائل تاثیرگذار نبوده؟ این بازی برای قهرمانی بوده است. ما ۴:٣٠ رسیدیم استادیوم و ساعت ۵ آماده بازی بودیم، کجای این بد است؟ بازی ما برای شهر خودرو و تراکتور و استقلال هم مهم بود، دوستان می توانستند مدیریت کنند. چرا این تاریخ بازی ما و استقلال در جام حذفی مشخص نیست؟

میثاقی- ولی همه بازی ها بدون تماشاگر بود.

قلعه نویی- من کلی می گویم، این بازی خاص است و بازی نیست که برای بالای جدول مهم نباشد. این بازی برای چهار پنج تیم مهم بود ولی ما تمکین کردیم. از آقای مسعود مرادی سوال کنید آیا نباید ساعت ١٧ داوران را به زمین می آورد؟

میثاقی- ولی جلال مرادی گفت آقای فتاحی لیستی به من نداد.

قلعه نویی- من در مورد مسعود مرادی حرف زدم و نه جلال مرادی.

میثاقی- انتظار شما از کمیته انضباطی چیست؟

قلعه نویی- خواهشم این است ثابت شود ما این فیلم را امروز ضبط نکردیم. فیلم های هتل را ببینند و بگویند آیا شرایط عادی بود؟

میثاقی- انتظار شما تکرار بازی است؟

قلعه نویی- من قاضی نیستم و فقط می گویم دو فیلم ما را ببینند. حرف ما حرف آقای جلال مرادی بود که گفتند آقای فتاحی ساعت ۵ گفت آماده بازی هستیم. مثل همیشه هم گرم کردیم، آمادگی یعنی از سیم خاردار بالا برویم؟

میثاقی- ولی شما گفتید اول پرسپولیس وارد زمین بشود.

قلعه نویی- برای اینکه می خواستیم از آخرین فرصت مان برای گرم کردن استفاده کنیم.

میثاقی- آقای گل محمدی نظر شما در مورد رای کمیته انضباطی چیست؟

گل محمدی- قانون مشخص است و اتفاق های بازی هم پیچیده نیست. هیچ شرایط عجیبی هم نبود که بازی برگزار نشود. اینکه آقای تابش گفتند تا ٣:٣٠ به دنبال لغو بازی بودند خودش گویای همه چیز است. سوال آخر من این است چرا سپاهان به جای گرم کردن در زمین در راهرو این کار را کرد؟ این واقعا عجیب است.

کد خبر: 1062049

وب گردی

وب گردی