سامانه آموزش مجازی مدارس سما با عنوان مدرسه ایران راه اندازی شد

سامانه آموزش های مجازی مدارس سما با عنوان مدرسه ایران در هفته آینده راه اندازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سمیرا بورقانی رئیس اداره مدارس متوسطه و مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تعطیلی های مکرر مدارس در شهرهای مختلف به ویژه در سال تحصیلی جاری به دلایلی از جمله آلودگی هوا، بارش برف و یخبندان، وجود ریزگردها و و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر و ضرورت جبران وقفه آموزشی ایجاد شده، سامانه آموزش های مجازی مدارس سما با عنوان مدرسه ایران در هفته آینده راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین است، گفت: همانگونه که در راهکار های سند تحول بنیادین بر تولید و به کارگیری محتواهای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش آموزان و استفاده از ظرفیت های چندرسانه ای در برنامه درسی ملی نیز تاکید شده است. به کارگیری آموزش الکترونیکی در مدارس و بهره مندی از فناوری‌های نوین آموزشی، این مزیت را برای دانش آموزان و معلمان فراهم می آورد تا به صورت تعاملی (دو سویه) از این منابع استفاده کنند.

مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش الکترونیک جایگزین آموزش سنتی در کلاس درس نیست، خاطرنشان کرد: این نوع آموزش مکملی برای غنی سازی محتواهای درسی است. این سبک برای آن دسته از افرادی که، به دلایلی مانند محدودیت های زمانی و مکانی امکان یادگیری سنتی و حضور فیزیکی در کلاس درس را ندارند، فرصت یادگیری برای آنها را فراهم می کند.

بورقانی با اشاره به قابلیت گسترده آموزش مجازی گفت: در این نوع آموزش محتوا می تواند به صورت چند رسانه‌ای در اختیار مخاطبان قرار گیرد با استفاده از صدا، تصویر، متن، فیلم و… امکان ارتباط دو سویه(تعاملی) بین دانش آموز و معلم را برقرار می کند.

وی با اشاره به راه اندازی فاز اول این پروژه در هفته آتی، گفت: اجرای این سامانه در فاز اول به عنوان یک ابزار آموزشی می تواند با ارائه فیلم ها و محتواهای چندرسانه ای آموزشی برنامه درسی رسمی به جبران عقب ماندگی دانش آموزان از بودجه بندی کتب درسی به دلایل مذکور و کاهش نگرانی های خانواده ها کمک کند. همچنین در این طرح معلمان مدارس حضور فعال خواهند داشت و به صورت مجازی فعالیت های دانش آموزان را رصد خواهند کرد. در اجرای گام های بعدی این پروژه، محتواهای آموزشی در زمینه مهارت آموزی، اطلاعات عمومی، بازی و سرگرمی و ... به این سامانه افزوده خواهد شد. در فازهای بعدی امکان بهره مندی والدین از محتواهای این سامانه نیز فراهم خواهد شد.

مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی کامل سازمان سما در ارائه این خدمات به سایر مدارس غیردولتی خبر داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062053

وب گردی

وب گردی