زارع: دوست داشتم در سریالی پربیننده بازی کنم / «ملکاوان» آن چیزی که مرا به طور کامل راضی کند، نشده است

بازیگر نقش «حمید» در مجموعه تلویزیونی «ملکاوان» می‌گوید: دوست داشتم در سریالی پربیننده با فیلمنامه‌ای قوی، نقشی کلیدی را بازی کنم که هیچ‌گاه این موقعیت پیش نیامده بود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، میثاق زارع با نقش آفرینی در سریال «بی گناهان» در سال 1387 پا به عرصه بازیگری در مجموعه‌های نمایشی تلویزیون گذاشت. او در سینما هم نقش‌آفرینی داشته و فیلم‌های اعترافات ذهن خطرناک، من دیه‌گو مارادونا هستم، برف روی کاج‌ها و ... را در کارنامه خود دارد.

میثاق زارع در سریال «ملکاوان» ایفاگر نقش حمید است؛ مامور رسیدگی به پرونده ملکاوان که آشنایی قبلی با مهرداد و مهسا هم دارد و از چند وجه، درگیر ماجرا است. حمید یکی از مرموزترین شخصیت‌های ملکاوان است که نوع و میزان تاثیرش در قصه برای مخاطب از ابتدا مشخص نیست و هر چه سریال جلوتر می‌رود نقش او هم پررنگ‌تر می‌شود. زارع یکی از دلایل حضورش را در ملکاوان همین وجوه شخصیتی حمید می‌داند و تاکید می‌کند که از همان ابتدا حدس می‌زده که سریال پرمخاطب شود. او نقش آفرینی در سریال احمد معظمی را تجربه‌ای خوب اما سخت ذکر می‌کند و روزهایی را به یاد می‌آورد که با لباس‌های زمستانی باید در هوای گرم و شرجی تابستان جلوی دوربین می‌رفت. زارع از احمد معظمی به عنوان کارگردانی کاربلد یاد می‌کند که می‌داند چه می‌خواهد.

به بهانه پخش سریال ملکاوان از شبکه آی‌فیلم که به تازگی پخش آن به اتمام رسید، گفت‌وگویی با میثاق زارع، بازیگر نقش وحید در این سریال داشته‌ایم.

درباره حضورتان در سریال ملکاوان بگویید و این که نقش حمید چه چالش ها و جذابیت هایی برایتان داشت؟

خانم سمیه تاجیک از دوستان قدیمی بنده هستند و وقتی فیلمنامه سریال را خواندم از کلیت ماجرا خوشم آمد. قصه را دوست داشتم و نقش حمید هم برایم جذاب بود. نقشم هم خیلی سخت بود، چرا که شخصیت حمید باید در طول سریال شکل می‌گرفت و پیش می‌رفت. حمید و مخاطبان با هم سریال را دنبال می‌کردند و جلو می‌رفتند. قصه سریال در زمستان می‌گذشت اما فیلمبرداری در فصل تابستان آن هم در شمال کشور انجام می‌شد و پوشیدن لباس‌های زمستانی در این فصل و در هوای شرجی شمال خیلی سخت بود. همچنین فضاسازی‌های معماگونه و ترسناک سخت بود اما احمد معظمی کارش را به خوبی می‌دانست و کاملا به کار اشراف داشت. در کل، بازی در سریال ملکاوان خیلی لذت‌بخش بود.

نقش حمید گنگ و مبهم بود و بیننده تا میانه‌های سریال به راحتی نمی‌توانست با او ارتباط برقرار کند.

بله، حمید از اول قرار بود سرگرد لباس شخصی باشد. او در ابتدا پرونده ملکاوان را تا جایی پیش برده بود، اما شرایطی نامساعد و از جمله از دست دادن همسرش، باعث شده بود متوقف شود. همه این‌ها باعث شده بود که حمید سر خورده شود. حمید هم سرگرد آگهی بود و هم باید با مامور امنیتی که نقشش را داریوش فرهنگ بازی می‌کرد در ارتباط دو طرفه باشد که همین مرموز بودنش را بیشتر می‌کرد. بیننده و بقیه کاراکترها باید متوجه نقش و بازی واقعی او نمی‌شدند. حتی برای نامزدش هم یک وجه شخصیتی او سوال است ولی با توجه به شناختی که از کارش دارد سوالی نمی‌کند، ولی برای بقیه اشخاص پرسش‌های زیادی در رابطه با این کاراکتر مطرح است.

تا پیش از سریال ملکاوان در تلویزیون کمتر به ژانرهای وحشت و معمایی پرداخته شده بود. این ژانرها چقدر مورد علاقه شماست؟

من این ژانرها را دوست دارم. کار قبلی‌ام فیلم «زار» هم در ژانر وحشت بود که البته پروانه نمایش نگرفت و به نمایش درنیامد. اثری در ژانر وحشت که درست و دقیق و با مشخصات و مختصات این ژانر کار شده باشد در تلویزیون نداشتیم. البته ملکاوان ژانر وحشت صرف نیست، بلکه معمایی و پلیسی هم است.

بازی در ملکاوان چه جایگاهی در کارنامه هنری تان دارد؟

دوست داشتم در سریالی پربیننده با فیلمنامه‌ای قوی، نقشی کلیدی را بازی کنم که هیچ‌گاه این موقعیت پیش نیامده و اگر هم پیشنهادی شده بود مورد تایید من چه به لحاظ فیلمنامه و مسایل دیگر نبود؛ اما ملکاوان فیلمنامه خوب و کارگردانی کاربلدی داشت. همه این‌ها باعث شد در سریال ملکاوان بازی کنم و دوستش دارم و برایم قابل دفاع است. فیلم‌های مهمی که در چند سال گذشته کار کرده‌ام روی پرده نرفتند و همین باعث شد از دنیای تصویر فاصله بگیرم و مشغول کار تئاتر شوم تا سریال ملکاوان پیشنهاد شد.

خودتان سریال ملکاوان را دنبال می‌کردید؟

بله، هر شب می‌دیدم.

به نظرتان کار خوب از آب درآمده بود و رضایت داشتید؟

به هرحال آن چیزی که مرا به طور کامل راضی کند، نشده بود و همیشه فکر می‌کنم می‌توانست بهتر از این شود. خودم با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتیم و از لحاظ همه مسائل، تمام تلاشم را به خرج دادم. البته نسبت به تمام کارهایم می‌گویم که می‌توانستم بهتر از این باشم و آدمی نیستم که از کارم تعریف کنم.

نظرتان درباره پخش ملکاوان از شبکه آی فیلم چیست؟

از اولی که برای قرارداد صحبت کردیم قرار بود سریال از شبکه آی فیلم پخش شود. حرکت خیلی خوبی بود که معاونت برون مرزی انجام داد و سریالی تولید کرد برای مخاطب. اتفاقی مبارک است که معاونت برون مرزی سریال‌سازی کند و فقط سریال‌های شبکه‌های دیگر را بازپخش نکند.

آیا پیش‌بینی می‌کردید که ملکاوان سریالی پرمخاطب باشد؟

بله.

چه واکنش‌ها و بازخوردهایی از مخاطبان سریال دریافت کردید؟

کسانی که سریال را دنبال می‌کردند کاملا درگیر داستان بودند و از ادامه ماجرا می‌پرسیدند و همراه قصه جلو می‌رفتند. حسن بزرگی بود که سریال داستانی چند لایه داشت و بیننده داستانی خطی را دنبال نمی‌کرد. چند قصه‌ها به شکلی موازی جلو می‌رفتند.

مصاحبه از: زهرا صلواتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1062058

وب گردی

وب گردی