مجلس باید در برابر اقدامات نادرست دولت بایستد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دولت اگر روال دو سال قبل را باز هم ادامه دهد خانه ملت باید جلوی کارها و اقدامات نادرست آن را بگیرد.

محمدهادی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشارکت مردم در این دوره از انتخابات گفت: وزیر کشور قبل از ارائه آمار حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وقایع بهمن ماه اشاره کرد اما به نظر عوامل اقتصادی هم در مشارکت کم مردم دخالت داشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان اجرایی کشور باید بیشتر حواسشان به اوضاع باشد البته مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هشداری هم برای مجلس جدید بود؛ یعنی وکلای ملت انقلابی عمل کنند که در غیر این صورت شاید ضررشان از مجلس قبلی هم بیشتر باشد. کم کاری نمایندگان بعدی مجلس هزینه زیادی خواهد داشت که آن وقت نظام باید هزینه آن را بپردازد.

وی درباره احتمال ایجاد تنش بین مجلس و دولت در آینده تاکید کرد: دوره‌های مختلفی مجلس و دولت با هم موافق نبودند اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد. رئیس مجلس فعلی هم اصولگرا بود اما بیشترین همکاری را با دولت داشت، خطوط کلی اگر از سوی دولت رعایت شود مشکلی پیش نمی‌آید.

به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشکلی برای دولت در همکاری با مجلس شورای اسلامی آینده پیش نخواهد آمد.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت اگر روال دو سال قبل را باز هم ادامه دهد خانه ملت باید جلوی کارها و اقدامات نادرست آن را بگیرد. برعکس این موضوع قابل روی دادن است یعنی دولت با قدم برداشتن در مسیر درست می‌تواند حمایت‌های مجلس را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور چهره‌های انقلابی در مجلس یازدهم گفت: این امر امید آفرین است که اگر کار کنند به دولت نیز کمک خواهند کرد تا در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی قدم بردارد. زیرا دولتمردان و وکلای ملت هدفشان ایجاد رفاه عمومی است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هدف عناصر انقلابی انتقاد از دولت نیست، همه به دنبال بهتر کردن شرایط هستند. دولت اگر مصالح خود را کنار بگذارد آینده روشنی را در این دوسال خواهیم دید.

اسماعیلی با اشاره به خبر شیوع ویروس کرونا در بحبوحه انتخابات، گفت: این عامل تاثیر زیادی در کم شدن میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس نداشت. کم شدن اقبال مردم نسبت به انتخابات از دوماه پیش قابل پیش‌بینی بود، صدای نارضایتی مردم را باید مسئولان بشنوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062068

وب گردی

وب گردی