از حضور لژیونرهای والیبال از آخر فروردین تا نخستین تمرین تیم ملی کاراته در «وین»

با بسته خبری منهای فوتبال همراه ما باشید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزش منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

خوش‌خبر: لژیونرها از آخر فروردین می‌آیند

امیر خوش خبر اعلام کرد: لژیونرها به مرور به تمرینات اضافه می شوند. فکر می کنم از ۳۰ فروردین ماه این روند آغاز خواهد شد و تا روزهای نخست اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. بستگی دارد که کدام بازیکن در کدام لیگ بازی می‌کند و چه زمانی بازی‌هایش تمام می‌شود.
وی با بیان اینکه اردوی تیم ملی ظرفیت بیش از ۱۵ بازیکن را ندارد، عنوان کرد: ظرفیت تمرینی تیم ملی در حال ۱۵ نفر است. بیشتر از این تعداد نمی توانیم در اردو داشته باشیم و به همین خاطر ممکن است در مرحله نفرات تغییر کنند. در کل ۲۹ بازیکن در لیست قرار دارند که کولاکوویچ با توجه به عملکرد بازیکنان از آنها در هر مسابقه استفاده می کند. تا زمان شروع لیگ ملت ها قطعا تغییراتی داریم و بعد از ورود لژیونرها هم برخی دیگر از بازیکنان خط می خورند.
خوش خبر درباره نداشتن بازی تدارکاتی تا زمان شروع لیگ ملت ها گفت: هیچ بازی تدارکاتی نخواهیم داشت چون تیمی هم نیست که بخواهیم با آن بازی کنیم. بازیکنان تمام کشورهای مطرح درگیر لیگ های اروپایی هستند و هیچ تیمی نمی تواند بازی تدارکاتی قبل از لیگ ملت ها داشته باشد. لیگ های اروپایی تقریبا تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
سرپرست تیم ملی در پایان در پاسخ به این سوال که از میان بازیکنان دعوت شده مصدومی هم وجود دارد، افزود: فعلا مصدومیتی در بین لژیونرها گزارش نشده و خدا را شکر همه بازیکنانی که در اردو هستند نیز در صحت و سلامت کامل به سر می برند. تنها شهرام محمودی برنامه های تمرینی خود را زیر نظر پزشک و بدنساز تیم دنبال می کند.

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان به خاطر «کرونا» به تعویق افتاد

فدراسیون جهانی تنیس روی میز اعلام کرد زمان برگزاری رقابت‌های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان در کره جنوبی که قرار بود فروردین ماه ۹۹ در بوسان برگزار شود، به دلیل حفظ سلامت بازیکنان و ورزشکاران در مقابل ویروس کرونا به تعویق افتاد.

جلسه اضطراری بین مدیران ارشد فدراسیون جهانی و اتحادیه تنیس روی میز کره جنوبی و مسئولان شهر بوسان برگزار شد و براساس تصمیم اتخاذ شده، این رقابت‌ها که قرار بود ۲۲ تا ۲۹ مارس برگزار شود، تا ۲۱ تا ۲۸ ژوئن (یک تا ۸ تیر ۹۹) عقب افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تنیس روی میز در حالی تصمیم به تعویق مسابقات قهرمانی جهان گرفته که هفته گذشته قرار بود قرعه کشی این رقابت ها انجام شود اما برگزاری این مراسم نیز لغو و به زمان دیگری موکول شد.

در همین رابطه جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر از تعویق احتمالی مسابقات قهرمانی جهان خبر داده بود.

تور جهانی والیبال ساحلی به زمان دیگری موکول شد

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال، گفت: فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با تغییر زمان برگزاری تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی بندرعباس موافقت کرد.

علی فتاحی درباره لغو تور جهانی والیبال ساحلی گفت: فدراسیون جهانی والیبال با توجه به شرایط کشور و نگرانی‌های گسترش ویروس کرونا، با تغییر زمان برگزاری تور جهانی سه‌ستاره بندرعباس موافقت کرد.

وی درباره زمان برگزاری این رقابت‌ها، گفت: با توجه به شرایط کشور، در آینده برای این موضوع تصمیم‌گیری و اعلام خواهد شد.

تور جهانی سه ستاره بندرعباس، قرار بود از ۱۳ تا ۱۷ اسفندماه به میزبانی استان هرمزگان برگزار شود و ۴۴ تیم در جدول اصلی و مقدماتی این مسابقات حضور داشتند.

تعطیلی مسابقات لیگ والیبال

‌ سرپرست سازمان لیگ والیبال گفت: رقابت‌های لیگ برتر والیبال تعطیل شد.منوچهر پورحسن در گفتگویی گفت: پس از برگزاری جلسه ویژه فدراسیون با مدیران عامل باشگاه‌ها و مربیان تصمیم بر این گرفته شد تا رقابت‌های لیگ برتر والیبال در دو بخش مردان و زنان تعطیل شود.

منوچهر پورحسن در حالی خبر از تعطیلی مسابقات لیگ داد که کانال فدراسیون والیبال به صورت نامفهوم خروجی جلسه را به روزهای آینده موکول کرد.

فتاحی: برای تور بندرعباس مکاتبات لازم را با FIVB انجام دادیم

علی فتاحی درباره آخرین وضعیت برگزاری تورجهانی سه ستاره بندرعباس گفت: روز گذشته با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، برای زمان برگزاری این رویداد ساحلی با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم.

وی درباره مسایل مطرح شده از سوی فدراسیون برای تورجهانی سه ستاره بندرعباس، گفت: فدراسیون جهانی والیبال، حساسیت خاصی روی برگزاری تورهای جهانی به ویژه سه ستاره به بالا دارد و فدراسیون والیبال ایران نیز از برنامه زمان‌بندی شده برای برگزاری این مسابقات، جلوتر است.

فتاحی تصریح کرد: تا کنون جلسات متعددی با استاندار استان هرمزگان و مسئولین ورزشی استان برگزار کردیم و بازدیدهای انجام شده نشان می‌دهد که مراحل کار، به خوبی در حال پیشروی است و از نظر برگزاری، هیچ مشکلی خاصی نداریم اما مهمترین دلیل مکاتبه جدید، نگرانی‌های موجود از گسترش بیماری کرونا است.

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال با اشاره به آمارهای رسمی شیوع و گسترش این بیماری در کشور و حتی در شهر بندرعباس، گفت: به دلیل شیوع کرونا، برخی ایرلاین‌ها از جمله هواپیمایی ترکیه، پروازهای خود به ایران را با محدودیت همراه کردند و اکثر تیم‌های شرکت کننده نیز برنامه ورودشان به تهران با این ایرلاین بوده است.

وی با یادآوری لغو تور جهانی چین گفت: فدراسیون همه‌ کارهای لازم برای برگزاری تور جهانی سه ستاره بندرعباس را به نحو احسن انجام داده است و حتی بلیت مورد نیاز تیم‌ها برای اعزام از تهران به بندرعباس را تهیه کرده است. امروز در فدراسیون جهانی جلسه برای بررسی این موضوع برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی، با مسئولان فدراسیون جهانی است.

​تایید طلای المپیک کمیل قاسمی در انتظار تصویب هیات اجرایی IOC

به گفته روابط عمومی کمیته ملی المپیک، به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم مسابقات کشتی آزاد در وزن ۱۲۰ کیلوگرم بازیهای المپیک۲۰۱۲ لندن، عنوان نخست بازیها به کمیل قاسمی نماینده کشورمان رسید که با پیگیریهای کمیته ملی المپیک ایران در خصوص جابجایی در رده بندی، IOC با تاکید بر انجام آزمایشات مجدد از نمونه آزمایش بازیهای المپیک لندن ۲۰۱۲ و زمان بر بودن اعلام نتایج این آزمایشات، تصویب این مهم را منوط به تایید هیات اجراییIOC در سال آتی اعلام کرد.

کمیل قاسمی در رقابتهای کشتی آزاد وزن ۱۲۰کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بود که با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم، رنگ مدال وی به طلا تغییر خواهد یافت.

جواد سلیمی عضو شورای داوران کاراته آسیا باقی ماند

با حکم ژنرال ناصر الرزوقی رئیس جدید فدراسیون کاراته آسیا، جواد سلیمی به عنوان عضو شورای داوران آسیا باقی ماند.

به گفته روابط عمومی فدراسیون کاراته، با تأیید منصور السلطان رئیس شورای داوران آسیا، ژنرال ناصر الرزوقی رئیس جدید فدراسیون کاراته آسیا امروز طی حکمی جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان و عضو شورای داوران فدراسیون جهانی را مجدداً برای عضویت در شورای داوران فدراسیون کاراته آسیا منصوب کرد.
جواد سلیمی به عنوان عضو شورای داوران قاره آسیا برای مدت ۴ سال دیگر (تا سال ۲۰۲۴) در این سمت حضور خواهد داشت.

صدور گواهی سلامت برای ملی‌پوشان بوکس با تاکید IOC

اعضای تیم ملی بوکس در حالی امروز عازم محل برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن شدند که برای هر یک از آنها گواهی سلامت و پاک بودن از ویروس کرونا صادر شده بود.

سفر تیم ملی بوکس به اردن محل برگزاری رقابت های گزینشی المپیک بامداد امروز سه شنبه انجام شد.

پیش از انجام این سفر با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هر یک از اعضای تیم گواهی سلامت و پاک بودن از ویروس کرونا صادر شد.

فدراسیون پزشکی ورزشی در خبری که امروز در این زمینه منتشر کرده، اینگونه اعلام کرده که این مهم بر اساس دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسافرت های برون مرزی و احتیاط های بهداشتی بیماری کرونا ویروس انجام شده است. این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک به صورت مکتوب به کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرده که حضور نمایندگان ایرانی در میادین گزینشی المپیک به شرط همراه داشتن گواهی سلامت پذیرفته خواهد شد و در واقع صدور این گواهی برای اعضای تیم ملی بوکس نیز بر این اساس انجام شده است.

لغو کلیه مسابقات ورزشی دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا

کلیه مسابقات ورزشی دانشجویان با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا لغو شد.

به گفته روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، در راستای مصوبه ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزار نشدن مسابقات ورزشی که با هدف آگاه سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابلاغ شده است کلیه مسابقات ورزشی ،کلاس ها و کارگاه های آموزشی دانشجویان لغو شد.

لازم به ذکر است این اقدام با توجه به رعایت ایمنی و سلامت ورزشکاران و تماشاچیان از ابتلا به بیماری کرونا انجام شده است.

«کرونا» شمشیربازان المپیکی را در اروپا ماندگار کرد

تیم ملی شمشیربازی با وجود پایان کارش در جام جهانی لهستان و به خاطر در پیش داشتن دو رویداد دیگر و البته موضوعات مرتبط با «کرونا» در اروپا ماندگار شد.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران شامگاه دوشنبه با کسب جایگاه پنجم و کسب سهمیه تیمی به کار خود در جام جهانی لهستان پایان داد.

طبق برنامه اولیه قرار بود این تیم امروز دوشنبه به کشور بازگردد اما موضوعات مرتبط با «کرونا»، محدودیت های ایجاد شده به خاطر ممنوعیت پروازی و در پیش بودن دو رویداد جهانی دیگر، باعث ماندگار شدن این تیم در اروپا شد.

ملی پوشان اسلحه سابر حضور در جام جهانی ایتالیا و مجارستان را هم در برنامه دارند. جام جهانی مجارستان هفته آینده در پادووا برگزار می شود و به فاصله یکی دو هفته بعد از آن نیز جام جهانی مجارستان برگزار می شود.

این در حالی است که شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران محدودیت های پروازی را برای مسافران که قصد خروج از کشور دارند، ایجاد کرده است. به همین دلیل اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که با ویزای «شینگن مولتی» راهی لهستان شده بودند، در این کشور می مانند تا از همانجا برای حضور در جام جهانی ایتالیا به پادووا سفر کنند.

هماهنگی های لازم صورت گرفته تا ملی پوشان اسلحه سابر ایران در کمپ تمرینیِ ورشو و همراه با شمشیربازان کشور میزبان پیگیر تمرینات خود باشند.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران هستند که علاوه بر کسب جایگاه پنجم جام جهانی لهستان، سهمیه تیمی خود برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم قطعی کردند. این تیم با هدایت پیمان فخری در این رویداد شرکت داشت.

نخستین تمرین تیم ملی کاراته در «وین»

اعضای تیم ملی کاراته که برای حضور در رقابتهای لیگ جهانی بامداد یکشنبه راهی اتریش شده بودند، عصر همان روز اولین تمرین خود را انجام دادند.

پیش از این تیم ملی قرار بود بامداد چهارشنبه عازم اتریش شود که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا و امکان بروز مشکلاتی در اعزام، نخستین گروه از ملی پوشان بامداد یکشنبه راهی اتریش شدند. سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی سمانه خوشقدم (سرمربی)، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده پس از توقفی کوتاه در دوحه راهی «وین» شده و در هتل «nh» مستقر شدند.

این نفرات عصر روز گذشته یک جلسه تمرین سبک را پشت سر گذاشتند. طبق برنامه قرار است گروه نفرات تیم متشکل از فاطمه صادقی، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، طراوت خاکسار، سیدشهرام هروی (سرمربی) و جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران کشورمان و که ظهر یکشنبه راهی اتریش بودند، تا ساعاتی دیگر به گروه نخست پیوسته و سپس کل تیم راهی سالزبورگ محل برگزاری رقابتهای کاراته وان شوند.

ملی پوشان کاراته از فردا تمرینات خود را در شهر محل برگزاری آغاز کرده و از جمعه هفته جاری در سومین مرحله لیگ برتر کاراته به روی تاتامی می‌روند.

کد خبر: 1062073

وب گردی

وب گردی