مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ناکارآمدی مدیران است؛ نه عدم پذیرش FATF

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان گفت: بازارهای ایران در چند سال گذشته که موضوع fatf مطرح نبود درگیر آشوب و دلال‌ بازی‌های ریز و کلان بود که جز ناکارآمدی مسئولان عامل دیگری نداشت.

امیر عباس عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره قرار گیری ایران در لیست سیاه fatf توسط جوامع بین‌الملل بیان کرد: برخی از جریانات داخل کشور همسو با گروهک‌های ضد انقلاب سعی دارند تا از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه جوسازی‌های رسانه‌ای به نفع خود انجام دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش fatf توسط ایران و عضویت در آن به نفع کشور نبود، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا از طریق fatf قصد داشتند تا حساب‌های مالی ایران را مورد موشکافی قرار دهند و ایران را در کمک به سایر کشورهای مسلمان محدود کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان ناکارآمدی دولت‌مردان را عامل هرج و مرج در بازارهای کشور دانست و گفت: بازارهای ایران در چند سال گذشته که موضوع fatf مطرح نبود درگیر آشوب و دلال‌ بازی‌های ریز و کلان بود که جز ناکارآمدی مسئولان عامل دیگری نداشت.

عابدی ادامه داد: در چند سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی بارها با نام گذاری و شعار سال‌ها بر اساس مباحث اقتصادی به مسئولان کشور بحران اقتصادی را گوشزد کردند، اما متاسفانه دولت مردان به این هشدارها توجه لازم را نداشتند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهکار مقابله با بحران‌های اقتصادی عنوان کرد: اگر مسئولان کشور به رهنمودهای رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی گوش فرا داده بودند و بر ظرفیت‌ها و توان داخلی به جای مذاکره توام با ذلت سرمایه گذاری کرده بودند، قطعا شاهد تلاطم در بازارهای کشور با هر مسئله‌ای نبودیم.

وی با اشاره به بازار سکه و دلار بیان کرد: در سال‌های گذشته بازار سکه و دلار به دست برخی از سودجویان می‌چرخد که کم و زیاد قیمت در این بازار به صورت مستقیم بر قیمت بسیار از اقلام دیگر اثر گذار است اما دولت تا به حال نتوانسته که جلوی این بی‌سامانی در بازار ارز را بگیرد. این عدم کفایت دولت ربطی به قرار گیری ایران در لیست سیاه ندارد بلکه حاصل قرار گیری افراد نا صالح در راس امور کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062075

وب گردی

وب گردی