چرا  قیمت گوشت  20 هزار تومان گران شد؟

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، پنج دلیل را برای افزایش قیمت گوشت در بازار عنوان کرد و گفت: بی‌دلیل در بین مردم ازدحام خرید گوشت ایجاد شده و همزمان خرید آلایش دامی را به شدت کاهش داده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار تهران افزایش یافت. برای بررسی این موضوع با علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره صحبت کردیم.

ملکی در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش قیمت گوشت گوسفندی را تأیید می‌کنید ، گفت: بله، قیمت گوشت افزایش داشته و از کیلویی 93 هزار تومان یکی دو هفته گذشته، امروز به کیلویی 110 هزار تومان رسیده است.

ملکی افزود: قیمتی که به بازار داده می‌شود کیلویی 106 هزار تومان است و آنها تا 110 هزار تومان هم به فروش می‌رسانند، اما بالاتر از آن نباید فروخته شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قیمت گوشت افزایش داشته و از کیلویی 93 هزار تومان یکی دو هفته گذشته، امروز به کیلویی 110 هزار تومان رسیده است

گزارش خبرنگار ما حاکی است که قیمت گوشت گوسفندی در بازار 30 هزار تومان نسبت به یکی دو هفته اخیر افزایش یافته واین مقام مسئول هم در این گفت‌وگو افزایش قیمت را تأئید کرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به اینکه چه دلیلی باعث بالا رفتن قیمت گوشت گوسفند شده است، گفت: نخستین دلیل این است که تقاضا در بازار برای آلایش گوسفند نظیر جگر، دنبه و پوست کاهش یافته است. هر چقدر فروشنده بتواند قیمت بیشتری از این اینها به دست بیاورد، قیمت گوشت کاهش خواهد یافت، اما اکنون چون تقاضا برای اینگونه موارد کم شده، قیمت پایین آمده و قیمت گوشت بالا رفته است.

ملکی توضیح داد: به دلیل نگرانی مردم از ویروس کرونا، به سمت خرید آلایش گوسفند نمی‌روند.

گفتنی است، متخصصان بهداشتی تأکید دارند که دام‌ها به هیچ عنوان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما ظاهرا نگرانی مردم از عرضه جگر، روده و کلاً آلایش گوسفند به صورت باز در فضای آزاد است.

ملکی همچنین گفت: صادرات پوست هم متوقف شده و درآمدی از این محل هم نصیب فروشندگان نمی‌شود، ضمن اینکه تقاضا برای کله‌پاچه کاهش یافته و همه اینها سبب شده تا تقاضا روی گوشت فشار بیشتری داشته باشد.

متخصصان بهداشتی تأکید دارند که دام‌ها به هیچ عنوان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما ظاهرا نگرانی مردم از عرضه جگر، روده و کلاً آلایش گوسفند به صورت باز در فضای آزاد است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی همچنین گفت: نمی‌دانم به چه دلیلی ازدحام خرید در بازار ایجاد شده و مردم با نگرانی خریدهای بیشتری انجام می‌دهند، شاید نگران هستند که قیمت افزایش یابد.

ملکی همچنین افزود: افزایش قیمت دام زنده دلیل دیگری برای بالا رفتن قیمت گوشت است چراکه به دلیل اعمال قرنطینه از سوی سازمان دامپزشکی کشور، ورود دام به تهران کاهش یافته است؛ همچنین سرما و برف و باران نیز باعث شده حمل و نقل دام کمتر شود، بنابراین با کمبود عرضه، قیمت بالا رفته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلیل پنجم را اعمال قیمت‌های دلبخواه در میدان بهمن عنوان کرد و گفت: متأسفانه این افزایش قیمت و نرخ‌گذاری از سوی غرفه‌داران خارجی ما که افغانستانی هستند بیشتر اعمال می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت گوشت در شهرستان‌ها هم افزایش یافته است، گفت: بله همینطور است، این شرایط در شهرستان‌ها هم وجود دارد ولی در تهران به جهت اینکه بیشتر به دنبال گوشت بهتری هستند افزایش بیشتری داشته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا گوشت گوساله هم بالاتر رفته است، گفت: قیمت گوشت گوساله هم کیلویی 10 هزار تومان رشد کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062098

وب گردی

وب گردی