جزئیات طرح سرباز ماهر اعلام شد

رئیس مؤسسه آموزش علمی – کاربردی ناجا از اجرایی شدن طرح آموزش‌های علمی – کاربردی پودمانی سربازان خبر داد و گفت: ثبت نام سرباز ماهر از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه‌ دانشگاه ایسکانیوز، سردار حسن بختیاری رئیس مؤسسه آموزش علمی – کاربردی ناجا با اشاره به جزئیات آموزش‌های علمی – کاربردی پودمانی سربازان گفت: ثبت نام سرباز ماهر از ۲۶ بهمن ماه بعد از پایان دهه فجر آغاز می‌شود. دستورات لازم به استان‌ها داده شده است، سربازان صرفاً در اوقات فراغت می‌توانند در این آموزش‌ها شرکت کنند.

وی افزود: ما از فرماندهان یگانها خواسته ایم مساعدت لازم را با سربازان برای شرکت در این پودمانها داشته باشند. در مرحله اول به صورت پایلوت در ۸ استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران اجرا می‌شود. در این مرحله ۱۱ عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب متناسب با علاقه، امکانات حوزه‌ها در استان‌ها و نیاز به نیروی کار ارائه می‌شود.

وی گفت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، برنامه‌های درسی که ارائه خواهد شد بر روی سایت دانشگاه علمی – کاربردی در بخش سامانه ساطع قابل رؤیت است. نیاز است که سربازان به این سامانه مراجعه کرده و بخشی را که مشخص شده تکمیل کرده و پرینت آن را به مراکز علمی – کاربردی ناجا که مشخص شده است برای ثبت نام ارائه کنند.

سردار بختیاری تصریح کرد: طرح آموزش‌های علمی – کاربردی پودمانی سربازان یک فعالیت بین دستگاهی، بین ستاد کل نیروهای مسلح، دانشگاه جامع علمی – کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. این طرح در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص بهبود و بهینه سازی خدمت سربازها اجرایی شده است و برای اوقات فراغت سربازان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر پودمان این قابلیت را دارد که تا اندازه‌ای مهارت‌های لازم را برای اشتغال در سربازان فراهم کند. سربازان باید تعداد معینی از پودمان ها را در طی زمان طی کنند و این پودمان ها قابلیت تجمیع نیز دارند. سربازان می‌توانند بعد از خدمت سربازی، پودمان های باقی مانده را طی کرده و مدرک دریافت کنند.

رئیس مؤسسه آموزش علمی – کاربردی ناجا افزود: در این خصوص مشوق‌هایی برای سربازان پیش بینی شده است که مهمترین آن این است که همزمان با سربازی می‌توانند در این دوره‌ها در اوقات فراغت خود شرکت کنند.

وی افزود: همچنین دومین تشویقی که برای سربازان درنظر گرفته شده است در زمینه شهریه آنان است. هر سربازی که در این طرح شرکت کند ۵۰ درصد شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت می‌کند و از ۵۰ درصد شهریه معاف است. مابه التفاوت هزینه‌ها را دانشگاه‌های جامع علمی – کاربردی، فنی و حرفه‌ای و بخشی از آن را نیز ستاد کل نیروهای مسلح تأمین می‌کند.

سردار بختیار گفت: در استان تهران طرح سرباز ماهر در مرکز علمی – کاربردی یگان ویژه پاسداران، مرکز علمی – کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مرکز علمی – کاربردی آماد و پشتیبانی نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: هر سربازی با هر مدرک تحصیلی حداقل دیپلم می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062112

وب گردی

وب گردی