ترکیه: هیچکدام از مسافران پرواز ایران علائم کرونا نداشتند

وزیر بهداشت ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد هیچ‌کدام از سرنشین‌های هواپیمایی که از تهران پرواز کرده بود علائم ویروس کرونا را نشان ندادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام دولت ترکیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد هیچ‌‌کدام از ۱۴۰ سرنشین هواپیمای یک شرکت ترکیه‌ای علائم مربوط به ابتلا به ویروس کرونا را نشان نداده‌اند.

به نوشته نشنال‌پست، «فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه گفته هیچ‌کدام از مسافران ترکیه‌ای و خدمه پروازی هواپیمایی از مبدأ تهران که به سمت آنکارا تغییر مسیر داد نشانه‌های این بیماری را نشان نداده‌اند.

کوجا گفت که همه ۱۴۰ سرنشین این هواپیمای «ترکیش‌ایرلاینز» به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

او در جمع خبرنگاران گفت: «معاینه‌های پزشکی اولیه برای همه مسافران و خدمه پرواز تکمیل شده‌اند. هیچکدام از ۱۴۰ مسافر پرواز تهران علائم این بیماری را نداشتند.»

این هواپیما در حال انتقال اتباع ترکیه از ایران به استانبول بود، اما به دلیل آنکه کادر پزشکی آنکارا در تشخیص کرونا مجرب‌ترند به سمت این شهر تغییر مسیر داد.

«محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز ششم اسفندماه با «فخرالدین کوجا» دیدار و گفتگو کرده بود.

سفیر ایران در ترکیه در این باره عنوان کرد که این دیدار به منظور هماهنگی در مورد اقدامات مشترک دو‌ کشور برای مبارزه و کنترل انتشار ویروس کرونا صورت گرفته است.

فرازمند در این دیدار بر همکاری‌های وزارتخانه‌های بهداشت ایران و ترکیه برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید کرد.

محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز عصر دوشنبه در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه‌های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062117

وب گردی

وب گردی