مدارس در صورت گستردگی شیوع کرونا باید تعطیل شوند/ خبری از امکانات آموزش آنلاین در مدارس نیست

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: اگر کرونا در‌سطح گسترده شیوع پیدا کرده باشد، مدارس باید تا عید تعطیل شوند.

مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه‌ ایسکانیوز با بیان اینکه امکانات آموزش آنلاین کتاب‌های درسی به دلیل شیوع ویروس کرونا در مدارس وجود ندارد اظهار کرد: ابزار لازم برای این نوع آموزش باید از قبل فراهم شده باشد که در شرایط کنونی این اقدام صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شاید برخی مدارس مخصوصا مدارس غیرانتفاعی که در شمال شهر قرار دارند، با تکیه بر تجهیزات مدرسه و توانمندسازی اعضا بتوانند به‌صورت آنلاین مفاهیم درسی را به دانش‌آموزان بیاموزند. البته خانواده‌ها نیز باید ابزار لازم در این زمینه را در منزل فراهم کرده باشند، در چنین شرایطی بخشی از آموزش کتا‌ب‌های درسی می‌تواند به‌صورت آنلاین پیش رود.

این کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش آنلاین در برخی مدارس دولتی امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر درباره فراگیرشدن بیماری کرونا اطلاعات شفاف و دقیقی در دسترس نیست، برخی از مسئولان معتقدند کرونا هنوز اپیدمی نشده است. برخی اخبار نیز از گستردگی شیوع این ویروس‌ حکایت دارند.

وی‌اضافه کرد: اگر کرونا در‌ سطح گسترده شیوع پیدا کرده باشد، مدارس باید تا عید تعطیل شود؛ در چنین شرایطی دانش‌آموزان در‌ خطر قرار می‌گیرند؛ زیرا می‌توانند ناقل‌این ویروس باشند.

بهلولی‌ با اشاره به نحوه انتقال ویروس توسط دانش‌آموزان بیان کرد: اگر دانش‌آموزان به خارج از منزل بیایند و در جمع پر جمعیت مانند‌ کلاس و مدرسه حاضر شوند، به‌راحتی می‌توانند ویروس کرونا را به خانه، پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود منتقل کند.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: معمولا این ویروس‌ برای افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌‌ای‌ خطرناک است و دانش‌آموزان با حضور در مدرسه می‌توانند به‌راحتی آن‌ را به والدین، فامیل و اطرافیان خود منتقل کنند.

وی اظهار کرد: اگر تعطیلی مدارس تا عید تصویب شود، آموزش مفاهیم درسی برای جبران تعطیلات ممکن است به فصل تابستان انتقال پیدا کند‌. در چنین شرایطی با مشکل کمبود وسایل سرمایشی در مدارس مواجه خواهیم شد.

این کارشناس آموزش و پرورش افزود: بسیاری از مدارس دولتی فاقد کولر و پنکه هستند، چنین مواردی در کلان‌شهر تهران نیز وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود.

وی در پایان با اشاره به کمبود امکانات سرمایشی در مدارس اظهار کرد: با توجه به گرمای تابستان، امکان‌ کاهش یادگیری‌ دانش‌آموزان و بعضا کاهش کیفیت آموزش وجود‌ دارد، باید برای این امر نیز راهکاری در نظر گرفته شود.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1062127

وب گردی

وب گردی