خطر آب‌شدن یخ دریاها برای خرس‌های قطبی

تحقیقات نشان می دهد که آب شدن یخ‌های دریایی در حال ایجاد یک دام اکولوژیکی برای خرس‌های قطبی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان باغ وحش سن دیگو با مطالعه اثرات تغییرات آب و هوا روی خرس‌های قطبی، از فناوری های نوین استفاده می‌کنند تا بدانند چرا خرس های قطبی در بوفورت جنوبی الگوهای حرکتی مختلفی را در تابستان از خود نشان می دهند. در دهه‌های اخیر، تقریباً یک چهارم از این جمعیت خرس ها در تابستان به جای ماندن در سکوهای یخ زده، تصمیم به رفتن به زمین را گرفتند. از نظر تاریخی، خرس‌های قطبی در این منطقه در طول سال روی یخ باقی مانده اند. به نظر می رسد تصمیم هر خرس برای ماندن روی یخ یا جابجایی به زمین، با صرف انرژی یا فواید هر یک از گزینه ها و پتانسیل لازم برای شنا جهت رسیدن به زمین مرتبط است.

«آنتونی پاگانو» یکی از دانشمندان تحقیقاتی باغ وحش سن دیگو گفت: «ما دریافتیم خرس‌هایی که به زمین نقل مکان کرده اند نسبت به آن‌هایی که در یخ دریا ماندند به طور متوسط در طول تابستان انرژی بیشتری صرف می کنند. در اواخر تابستان، چون یخ محدود تر شد درصد بیشتری از انرژی خرس ها برای شنا کردن به زمین صرف می شد. این بدان معناست که هزینه فوری برای جابجایی به زمین از هزینه باقی ماندن در یخ تابستانی فراتر رفته است، حتی خرس ها مجبور می شوند مسافت های بیشتری برای دنبال کردن یخ های دریایی در حال عقب نشینی، حرکت کنند.
با این حال، تحقیقات قبلی نشان داده که خرس های روی زمین این منطقه در تابستان به لاشه نهنگ دسترسی دارند، در حالی که به نظر می‌رسد خرس های روی یخ دریا گرسنه هستند.
محققان نگران این هستند که تصمیم هر خرس برای ماندن روی یخ، دام اکولوژیکی را ایجاد کند که موجب کاهش جمعیت آن ها شود.
پیش بینی جمعیت خرس های قطبی در بافورت جنوبی در دهه های اخیر تحت تاثیر افزایش عقب نشینی یخ دریا شده است. درک اساسی در مورد انرژی خرس قطبی که می تواند برای این تحقیق کاربرد داشته باشد، از مطالعات انجام شده روی خرس های قطبی باغ وحش سن دیگو و اورگان به دست آمده است.

«مگان اوون» مدیر پایداری جمعیت باغ وحش سن دیگو اعلام کرد که برنامه حفاظت از خرس قطبی در باغ وحش سن دیگو با انجام تحقیقات انجام شده از این روش با سنجش هزینه های انرژی متابولیسم خرس قطبی پشتیبانی کرده است.

این مطالعات ظرفیت محققان میدانی را برای تفسیر داده های جمع آوری شده در مورد خرس های آزاد افزایش داده و درک بهتری از آنچه که خرس قطبی برای جابجایی در زیستگاه در حال تغییر خود انجام می دهند فراهم می کند.
« Steven Amstrup» دانشمندی که روی خرس قطبی تحقیق می‌کند، گفت: «این تحقیق بر اهمیت اقدامات جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (که باعث ذوب یخ دریا می شوند) تأکید می کند. این تحقیق قطعه دیگری از پازل آب و هوا است که اثرات گرم شدن جهانی را بر خرس‌های قطبی و نحوه واکنش آن ها به عقب نشینی یخ دریا را نشان می دهد.»
انتهای پیام/

کد خبر: 1062130

وب گردی

وب گردی