رئیس‌جمهور به سلامت مردم اهمیت نمی‌دهد/ بازگشایی دانشگاه‌ها باعث گسترش شیوع کرونا می‌شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: حضور در مکان‌های پر‌ازدحامی نظیر دانشگاه‌ها خطر ابتلا به ویروس کرونا را دو‌چندان می‌کند و بازگشت دانشجویان به شهرها باعث گسترش این ویروس در کشور خواهد شد.

محمد رمضانی گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشار به ورود ویروس کرونا به اکثر شهرهای کشور و مبتلا شدن تعدادی از هموطنان به این بیماری اظهار کرد: درخصوص ویروس کرونا و تصمیماتی که متاسفانه مدام از سوی مسئولین تغییر می‌یابد و جامعه محصلین را به نوعی بلاتکلیفی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از این بلاتکلیفی قابل هضم بوده و به دلیل ذات بحرانی قضیه است. ولی مشکل اینجاست با توجه به این که از هفته‌های پیش احتمال ورود این ویروس به ایران پیش بینی شده بود و این که با توجه به این موضوع، اکنون سردرگمی‌ها وجود دارد مردم و جامعه دانشگاهی را دچار بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان و دولت کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با بیان اینکه روحانی رئیس جمهور کشور در جلسه ستاد ملی مبارزه به ویروس کرونا که سه شنبه 6 اسفند برگزار شد، اعلام می‌کند که از هفته آینده (17 اسفندماه ) روال حضور در مراکز آموزشی و دولتی عادی است، گفت: این موضوع از سمت دانشجویان دانشگاه‌های کشور با بازخورد جالبی مواجه نشده و بسیاری این را خلاف احترام به سلامت دانشجویان و نادیده گرفتن اهمیت سلامت در آنها می‌دانند.

بازگشایی دانشگاه‌ها سلامت دانشجویان را به خطر می‌اندازد

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محلی است که از جای جای ایران افرادی برای تحصیل حضور دارند. طبیعتا حضور در چنین مکان‌های پر ازدحامی خطر ابتلا به ویروس کرونا را دو چندان می‌کند. از سوی دیگر این دانشجویان در ایام نوروز به شهرهای خود باز می‌گردند که امکان ناقل بودن این دانشجویان و گسترس جغرافیایی این ویروس وجود دارد.

به گفته رمضانی، ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تمهیدی بیندیشد که این انتظار و اضطراب در جوانان از حضور در مکان‌های پر جمعیت و ابتلا به ویروس کرونا به طور ویژه دانشجویان مرتفع شود.

این فعال دانشجویی درباره راهکارهای موجود برای عقب ماندگی دانشجویان از مباحث درسی بیان کرد: پیشنهادهایی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت غیرحضوری و مجازی وجود دارد که هم مشکل عقب افتادگی آموزشی و هم عدم تجمع و حفظ سلامت را در بر می‌گیرد. مسئولان وزارت علوم و بهداشت باید در برابر تصممیات ستاد مبارزه با کرونا اولویت را سلامت دانشجویان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور قرار دهند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بنده به ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این است که هر چه سریع تر نسبت به این موضوع اقدامات و شرایط لازم را مبذول کنند و مهم ترین چیز که حفظ جان جوانان است را در اولویت قرار دهد. همچنین از مردم خواستاریم تا با حفظ آرامش خود در گذار از این بحران ملی، مسئولان را یاری کنند.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با حفظ روحیه جهادی خود آمادگی هرگونه همکاری جهت کمک‌رسانی و خدمات به مردم استان سمنان را دارند و امیدواریم هر چه سریع تر با مدیریت درست مسئولان کشوری این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062131

وب گردی

وب گردی