ایستگاه آموزش مبارزه با ویروس کرونا در زابل برپا شد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: دانشجویان پزشکی ایستگاه‌های مبارزه با ویروس کرونا و آموزش‌های بهداشتی را برای انتقال نیافتن این ویروس در شهر زابل برپا کردند.

حسین جهان‌تیغ در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برپایی ایستگاه‌های مبارزه با ویروس کرونا و آموزش‌های بهداشتی برای عدم انتقال این ویروس در شهر زابل خبر داد و گفت: این امر خیرخواهانه و جهادی به همت جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی زابل و کانون سلامت این دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها آموزش‌های لازم برای آشنایی با ویروس کرونا و پیشگیری و نحوی برخورد درست با این ویروس به عموم مردم ارائه می‌شود و در جهت برقراری آرامش و رفع استرس به سوالات پزشکی مردم در این باره نیز پاسخ‌گویی صورت می‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: دانشجویان در این ایستگاه‌ها که به مدت سه روز در محل بازار سیستان دایر خواهد بود خدماتی از قبیل آموزش دادن در خصوص پیشگیری، نحوی خود مراقبتی برای آلوده نشدن به ویروس و شناسایی افراد مشکوک به ناقل بودن به ویروس کرونا را به مردم ارائه خواهند داد.

حسین جهان‌تیغ ضمن تشکر از همکاری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: هدف از برپایی این ایستگاه آموزش صحیح در خصوص ویروس کرونا، کاهش استرس شهروندان و کاهش احتمال شیوع این ویروس در منطقه سیستان بوده زیرا به دلیل پایین بودن سطح بهداشت احتمال شیوع این ویروس در این منطقه زیاد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم در مبارزه با شیوع ویروس کرونا باید خودشان را موظف به رعایت بهداشت بدانند و برای مبارزه با این ویروس اقداماتی بهداشتی انجام دهند. در این بین دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل داشتن سواد و آگاهی بیشتر به نسبت سایر افراد جامعه وظیفه‌ بیشتری برای مبارزه با ویروس کرونا بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062138

وب گردی

وب گردی