مجلس آینده فکری به حال زنان سرپرست خانوار بکند/ کم‌کاری مجالس نهم و دهم در حوزه بانوان

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: از مجلس آینده انتظار داریم بیمه زنان سرپرست خانوار که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ اما هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده را پیگیری کند.

مینو اصلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشخص شدن نمایندگان منتخب مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی یازدهم اظهار کرد: نمایندگان منتخب وظایف بسیار سنگینی برای تحقق محورهای بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر رهبر انقلاب بر عهده دارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری تدوین و منتشر شد، گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم حیات خود نیازمند تلاش نیروهای مخلص و انقلابی بوده تا دچار تحریف در آرمان‌ها و ارزش‌های خود نشود. بخش قابل ملاحظه‌ای از وظیفه بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در جهان دانست و گفت: در حال حاضر جهان اسلام نیازمند ایجاد تمدن اسلامی است که رهبر انقلاب از سال‌های گذشته بر لزوم این تمدن سازی تاکید کردند. بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به محورهایی که دارد می تواند زمینه‌ساز این تمدن جهانی باشد البته اگر به درستی در کشور اجرایی شود.

هویت زن مسلمان باید در قوانین حفظ شود

وی درباره نقش زنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان خانم مجلس آتی نقش مضاعفی در پیشبرد کشور در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب دارند؛ زیرا در طرح‌ها و لوایح در راستای تحکیم خانواده و نقش آفرینی زنان در جامعه توام با حفظ عفاف دارند.

اصلانی با تاکید بر حفظ کرامت و هویت زن مسلمان ایرانی در قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از قوانین مرتبط با حوزه زنان و خانواده در مجالس نهم و دهم پیگیری و تصویب نشده یا ارزش زن در آنها به درستی تبیین نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به قوانین مرتبط با حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد: قوانین حجاب و عفاف که از سنوات مجالس پیشین است به درستی و جدی عملیاتی نشده و قطعا بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی یازدهم باید به آن ورود پیدا کند.

قوانین حمایتی زنان باید در مجلس آینده دنبال شود

وی اضافه کرد: از مجلس آینده انتظار داریم بیمه زنان سرپرست خانوار که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده اما هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده را پیگیری کند. همچنین حمایت از زنان سرپرست خانواده باید به صورت کاملا جدی از سوی نمایندگان دنبال شود.

به گفته اصلانی، زنان بسیاری در کشور بنا به دلایل مختلفی سرپرست خود را از دست می‌دهند و بار زندگی از جمله معیشت و تربیت فرزندان بر عهده آنها است که مسئولان و نمایندگان مجلس وظیفه دارند از این افراد حمایت ویژه‌ای انجام دهند؛ زیرا نسبت به سایر اقشار جامعه ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: نمایندگان خانم راه یافته به مجلس یازدهم باید در حوزه سند ملی جمعیت از مسئولان کشور به خصوص وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان مطالبه‌گری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی فعلی فراکسیون قوی و کارآمدی در حوزه زنان وجود نداشت تا کارآیی لازم در این حوزه مطالباتی نظیر حجاب و عفاف، زن و خانواده و جمعیتی را پیگیری کند.

اصلانی در پایان خاطر نشان کرد: حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ زیرا مشارکت مدنی نشان دهنده رضایت مردم از نظام است. همچنین این حضور مردمی حقی که بر گردن نمایندگان مجلس می‌گذارد را پر رنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062147

وب گردی

وب گردی