آغاز عملیات گندزدایی و ضدعفونی ساختمان‌ها و خوابگاه‌های واحد نجف آباد

با تشکیل کمیته بحران و ستاد ویژه پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد کلیه تمهیدات لازم پیش بینی و اقدامات لازم انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت های آموزشی و کلاس های درسی و کارآموزی و کارورزی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تا پایان هفته جاری تعطیل و کلیه خوابگاه های دانشجویی تخلیه شد.

وی درادامه افزود: در طول مدت توقف فعالیت های آموزشی اقدامات فراگیری جهت ضدعفونی نمودن و گندزدایی دانشکده ها، سلف سرویس، تجهیزات آزمایشگاهی، سایر مکان های عمومی و تمامی مکان هایی که احتمال آلوده بودن انها وجود دارد مطابق دستورالعمل های صادره درحال انجام است و درهمین راستا خوابگاه های دانشجوئی و کلیه ساختمانهای اداری و آموزشی دانشگاه جهت آماده سازی و ضدعفونی نمودن، دراختیار امور خدمات و پشتیبانی قرار گرفت تا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیته بحران دانشگاه، در کمترین زمان ممکن ضدعفونی و برای بهره برداری آماده شوند.

رئیس واحد نجف آباد با اشاره به ارتباط مستمر با کلیه معاونین، ریاست دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها ی آموزشی دانشگاه برای هماهنگی های لازم افزود: تمامی اطلاعیه‌های بهداشتی در این زمینه به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس از طریق کانال‌های خبری و اطلاع رسانی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.

نقش افزود: تلاش کرده‌ایم تا اطلاع‌رسانی لازم را به افراد و اعضای زیرمجموعه خود در جهت آشنایی بیشتر با چگونگی ابتلا به ویروس کرونا و نحوه مواجهه و مقابله با آن، جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، ازطریق فضای مجازی انجام دهیم.

وی گفت: با اتخاذ تصمیم در کمیته بحران دانشگاه و به منظور انجام امور مربوط به دانشجویان با توجه به تعطیلی کلاس ها، حداقل کارکنان امور اداری، آموزشی، پژوهشی و دانشجوئی دانشگاه به صورت شیفت در این ایام در دانشگاه به منظور پاسخگویی دانشجویان خواهند داشت.

نقش در پایان با اشاره به بخشنامه دانشگاه آزاداسلامی و تشکیل جلسه ستاد پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونادر واحد گفت: برگزاری کلاس های آموزشی و تهیه و توزیع ماسک و دستکش های مخصوص بین پرسنل خدماتی و نظافتی، تهیه محلول های ضدعفونی کننده سطوح، اشیا، شیرآلات و... توزیع آن بین نیروهای خدماتی و نظافتی برای استفاده در کلیه ساختمانهای دانشکده ها، سالن های اجتماعات، سرویس‌های بهداشتی و همچنین آماده باش کامل بیمارستان وابسته به دانشگاه در شهر اصفهان (بیمارستان اصفهان کلینیک) ارائه آموزش لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به پرسنل خدماتی و نظافتی، لغو کلیه اردوهای فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و غیره، لغو کلیه همایش ها و برنامه های جمعی تا اطلاع ثانوی، ارسال پیامک های آموزشی برای کلیه پرسنل و ارائه دستورالعمل های پیشگیرانه برای پیمانکاران ایاب و ذهاب داخلی و برون دانشگاهی ازجمله اقدامات انجام شده در واحد نجف آباد است.

وی در پایان افزود: هرگونه تصمیم گیری درخصوص ادامه تعطیلی کلاس های درسی دانشگاه در هفته های آتی برعهده مراجع ذیصلاح بوده که به محض ابلاغ به اطلاع دانشجویان خواهد رسید و مطابق بخشنامه سازمان مرکزی در صورت ادامه تعطیلی، تقویم آموزشی ترم متناسب با هفته های تعطیل تغییر خواهد کرد.

کد خبر: 1062149

وب گردی

وب گردی