«کلینیکِ صنعت» واحد یادگار در شهرک صنعتی شمس آباد راه‌اندازی شد/ معرفی هدفمند دانشجویان به واحدهای صنعتی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) از راه‌اندازی دفتر خدمات فناوری و کسب و کار ( کلینیک صنعت) این واحد دانشگاهی در شهرک صنعتی شمس آباد خبر داد.

رامین محمدعلی طهرانی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) گفت: دفتر خدمات فناوری و کسب و کار (کلینیک صنعت) واحد یادگار امام شهرری در شهرک صنعتی شمس آباد راه اندازی شد. این مرکز اولین کلینیک صنعت در واحدهای استان تهران است که با هدف ایجاد تعاملات هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت راه‌اندازی شده است.

او در ادامه افزود: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌هایی صورت گرفته که کشور با آن مواجه است، بدون شک واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات زیادی رو به رو هستند که با ایجاد این بستر و معرفی توانمندی‌های نرم افزاری و سخت افزاری و نیز با بهره گیری از استادان و متخصصان رشته‌های مختلف حوزه های فنی و مهندسی و علوم پایه در واحد، به دنبال مرتفع کردن بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در ادامه اظهار کرد: در ارتباط با کلینیک صنعت، مواردی همچون موضوع معرفی هدفمند دانشجویان به واحد‌های صنعتی این شهرک برای کارآموزی و همچنین پیرو انعقاد قرارداد با دانشگاه کلن آلمان به منظور آموزش دوره‌های مهارتی برای دانشجویان نیز مد نظر است.‌

او اضافه کرد: به هرحال مهمترین هدف از راه اندازی این دفتر رفع مشکل ارتباط صنعت با دانشگاه هست که امیدواریم با استفاده از پتانسیل نرم افزاری و سخت افزاری موجود در واحد یادگار امام این ارتباط ایجاد شود و مشکلات صنعت مرتفع شود.

به گفته طهرانی از دیگر اهداف این دفتر رفع مشکلات اجتماعی و روانشناسی محیط های صنعتی (روانشناسی کار) با کمک استادان متخصص گروه روانشناسی واحد است.

او همچنین گفت: به دنبال آن هستیم تا با دعوت از متخصصان صنعتی برای مبحث پایش در پایان نامه‌ها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و بازدید اساتید و دانشجویان از بخش های مختلف این شهرک صنعتی مشکلات صنعت را حل کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) درباره تجهیزات این شهرک صنعتی توضیح داد: این شهرک صنعتی دارای 1500 واحد صنعتی و حدود 20 هزار نیروی انسانی فعال است که در زمینی به وسعت 3 هزار هکتار احداث شده و در فاصله 45 کیلومتری عوارض تهران_قم، 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و 8 کیلومتری ایستگاه راه آهن قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062155

وب گردی

وب گردی