تمهیدات مدیریت بحران برای مقابله با سیل و کرونا

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت.

بختیاری گفت: اطلاعیه هشدار سیل را روز یک شنبه ۴ اسفند از سازمان هواشناسی دریافت و متعاقب آن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هشداری را خطاب به استانداران استان‌هایی که تاحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند صادر کرد. در همه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و آماده باش کامل به تمام فرمانداریر‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی صادر شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: کشیک ۲۴ ساعته در این استان‌ها برقرار شده و تاکید شده که تمام تمهدات لازم انجام شود تا در حوزه‌ها تحت امر ان‌ها آب برق گاز و تلفن قطع نشود.

بختیاری در ادامه گفت: بارش‌ها سنگین بوده است و در شهرستان‌ها هم وضعیت به همین صورت بوده است. در چهار محال و بختیاری بارش‌ها بیش از ۲۰۰ میلیمتر بوده و ایلام هم به همین صورت بوده است. استان‌های لرستان، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و تبریز تحت تاثیر این سامانه بارشی هستند. این سامانه باعث وقوع خساراتی هم شده است.

وی در ادامه درباره آموزش‌ها به مردم ساکن در این مناطق برای جلوگیری از گرفتار شدن در سیل گفت: از همان روز به مردم این مناطق هشدار داده ایم به این دلیل که وقتی پیش بینی انجام شود امکان برنامه ریزی در سطح ملی و محلی در حال اطلاع رسانی به مردم هستیم. به مردم پیامک داده شده و به مردمی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند به وسیله پیامک و بلند گو اطلاع رسانی شده و به مکان‌هایی در معرض خطر دستور تخلیه داده ایم. مکان‌هایی نیز برای استقرار افرادی که اقدام به ترک خانه‌های خود کرده اند در نظر گرفته شده است.

بختیاری تصریح کرد: در لرستان ۸۵ نقطه پر خطر مشخص شد و از مردم خواستیم که خانه‌های خود را تخلیه کنند و در مکان‌های تعبیه شده استقرار یابند.

وی درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا گفت: در این مکان‌ها مسائل بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت در این مناطق حضور دارند و به مردم آموزش‌های لازم را می‌دهند و این مکان‌ها را استلیزه می‌کنند.

بختیاری افزود: لایروبی رودخانه‌ها در جا‌هایی که احتمال بالا آمدن حجم آب وجود داشته انجام شده است. در مدیریت بحران در این برهه خاص فقط دو کار حفاظت از جان انسان‌ها و جلوگیری از خسارت اقتصادی مدنظر ما بوده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1062160

وب گردی

وب گردی