کاراندیش: حکم تبرئه فروزان مربوط به شکایت تراکتور نیست

معاون حقوقی باشگاه تراکتور اعلام کرد حکم تبرئه محسن فروزان در دادسرای فرهنگ و رسانه ربطی به شکایت این باشگاه ندارد و این پرونده در کمیته اخلاق در جریان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مصطفی کاراندیش معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره تبرئه محسن فروزان از اتهام شرط‌بندی اظهار داشت: رأی منتشرشده از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه مربوط به شکایت کیفری قانون مجازات بوده است. در این شکایت اصلاً باشگاه تراکتور به‌عنوان شاکی مطرح نبوده و یک ارگان دیگر شاکی بود.

وی در ادامه افزود: شکایت باشگاه تراکتور در کمیته اخلاق در جریان است. بعضاً ممکن است یک عمل جرم نباشد، اما تخلف فوتبالی باشد. حالا ما نمی‌دانیم کمیته اخلاق با تأثیر از حکم دادسرای فرهنگ و رسانه در رأی‌اش تفاوت ایجاد می‌شود یا خیر.

معاون حقوقی باشگاه تراکتور در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی حکم کمیته اخلاق صادر خواهد شد؟»، گفت: کمیته اخلاق چند ماه پیش آخرین دفاعیه را از طرفین دریافت کرد و قرار بود پرونده به دیوان حکمیت ارسال و رأی صادر شود. هنوز در مورد شکایت ما اظهارنظر نشده است، اما نمی‌توانیم بگوییم حکم دادسرای رسانه در رأی کمیته اخلاق هم تأثیرگذار خواهد بود یا خیر.

کاراندیش در ادامه درباره حاشیه‌های ایجاد شده توسط آنتونی استوکس در تیم پرسپولیس و غیبت این بازیکن در تمرینات تصریح کرد: ما این اتفاقات را پیش‌بینی کرده بودیم و گفتیم ای‌ کاش با ما مشورت کنند. این بازیکن به غیر از مسائل حرفه‌ای،‌ مسائل اخلاقی هم داشت. حتی به 19 مورد خروج غیرقانونی او از کشور به بهانه‌های مختلف هم اشاره کرده بودیم. در زمان جذب استوکس توسط پرسپولیس، یکی از مدیران روابط عمومی این باشگاه اراجیفی را در مورد صحبت‌های من منتشر کرد، اما خدا را شکر الان به این نتیجه رسیدند که حرف‌های من صحت داشت.

وی درباره محرومیت سه جلسه‌ای مسعود شجاعی از سوی کمیته انضباطی نیز یادآور شد: ما به این مسئله ورود کرده‌ایم. استوری شجاعی اصلاً ربطی به بازی با گل‌گهر ندارد و به بعد از بازی با پرسپولیس مربوط است. هیچ اشاره مستقیمی هم به هیچ چیز ندارد و به یکسری اتفاقات داخلی باشگاه ربط دارد. در شأن فدراسیون فوتبال هم نیست که دستمزد کاپیتان تیم ملی را که سال‌ها زحمت کشیده را به این صورت بدهد. مدارک و مستنداتی داشتیم که به کمیته استیناف ارسال کردیم و امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. رأی صادره هم قابل تجدیدنظر است و خواستیم سریعاً آن را تعلیق کنند. شجاعی به داور اعتراض کرد و جریمه آن را هم با کارت قرمز دریافت کرد. محرومیت اضافه بر این، برخلاف عرف، رویه و اخلاق است.

کد خبر: 1062161

وب گردی

وب گردی