احتمال طغیان  رودخانه‌های غرب کشور

 رئیس سازمان هواشناسی از احتمال طغیان اغلب رودخانه‌های غرب کشور خبر داد و گفت:بحران اصلی در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال‌و‌بختیاری و شمال‌شرق خوزستان خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سحر تاجبخش،رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که به احتمال زیاد در اغلب رودخانه‌های غرب کشور شاهد طغیان باشیم گفت: تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی، توسط دستگاه‌های مسئول، اندیشیده شده باشد.

وی افزود: در تهران آب‌گرفتگی معابر عمومی را قطعاً خواهیم داشت و بر اساس گزارش‌های غیررسمی، در استان البرز و ساوجبلاغ، طغیان رودخانه را داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در طالقان نیز طغیان رودخانه را شاهد باشیم. ضمن این‌که در منطقه دیزین برف خوبی به زمین نشسته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی انتظار داریم، شرایط بحرانی را در استان‌های اعلام شده تا صبح امروز داشته باشیم گفت: امروز به‌تدریج در استان‌های غربی شاهد کاهش بارش‌ها خواهیم بود. از ظهر امروز نیز از شدت بارش‌ها در تهران کاسته خواهد شد و تمرکز سیستم در بخش‌های شمال‌شرق کشور خواهد بود؛ سواحل شمالی کشور نیز درگیر این بارش‌ها خواهند بود، ولی شرایط ما در این استان‌ها بحرانی نیست.

تاجبخش گفت: بحران اصلی در استان‌های لرستان، غرب ایلام، شمال چهارمحال‌و‌بختیاری و شمال‌شرق خوزستان به‌خصوص محدوده سد دز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062163

وب گردی

وب گردی