آمادگی کامل دانشگاه آزاد بروجرد برای اسکان سیل‌زدگان پلدختر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از آمادگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این واحد دانشگاهی برای کمک به سیل‌زدگان احتمالی شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، باراش شدید باران در استان‌های نیمه غربی به ویژه استان لرستان از 2 روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. با توجه به میزان بارش باران و افزایش ورودی آب رودخانه‌های استان لرستان، این احتمال وجود دارد که برخی از شهرستان‌های این استان مانند پلدختر، بار دیگر در معرض خطر سیلاب قرار بگیرند.

براساس آخرین اخبار، بخشی از مردم پلدختر که در کنار رودخانه ساکن هستند، به مناطق مرتفع‌تر این شهرستان رفته و خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

در همین راستا، داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آمادگی این واحد دانشگاهی در راستای امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیل احتمالی شهرستان پلدختر اظهار کرد: اردوگاه جهادی دائمی دانشگاه آزاد اسلامی که از سال گذشته تشکیل شده بود، آمادگی امداد رسانی به سیل زدگان را در صورت بروز هرگونه سیل احتمالی دارد.

وی افزود: ستاد بحران شهرستان بروجرد از دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با اسکان اضطراری سیل زدگان درخواست کمک کرده است؛ واحد بروجرد دارای سالن ورزشی در سطح شهرستان است که از روز گذشته در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است.

جاوید ادامه داد: آمادگی هرگونه اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری برای کمک به سیل زدگان وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ البته خوشبختانه هنوز شرایط بحرانی نشده و اوضاع تحت کنترل است.

رئیس واحد بروجرد گفت: کلینیک بیماری‌های خاص واحد بروجرد نیز به صورت شبانه روزی فعالیت دارد؛ در حوزه نیروی انسانی و تامین ماشین آلات سبک نیز واحد بروجرد آمادگی کامل برای تامین نیازهای ساکنان مناطق سیل زده را دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحد بروجرد برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: مجموعه پزشکی واحد بروجرد چندین دوره آموزشی برای کارکنان و دانشجویان در راستای مقابله با ویروس کرونا برگزار کرده است؛ همچنین دو سالن ورزشی که درحال حاضر در اختیار ستاد مدیریت قرار دارد، شنبه هفته آینده در اختیار شبکه بهداشت استان برای بیماران مبتلا به کرونا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062166

وب گردی

وب گردی