تولید آیفون تصویری تحت شبکه برای اولین بار در کشور/ اجرای هزار پروژه هوشمند در تهران

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید کلیدهای لمسی هوشمند و آیفون تصویری تحت شبکه در کشور خبر داد و گفت: اکثر محصولات تولیدی ما در مقایسه با محصولات خارجی، دارای انعطاف لازم و متناسب با نیاز ساختمان‌های داخل کشور است.

اسماعیل دهقانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند ساختمان فعالیت خود را در سال 1389 با هدف ارائه محصولات و خدمات تخصصی مدیریت هوشمند ساختمان در راستای بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقاء امنیت آغاز کرده است، گفت: این شرکت پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش مستمر توانست با به دست آوردن دانش فنی روز دنیا در زمینه سیستم‌های مدیریت ساختمان، اقدام به بومی سازی آن کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان هم‌اکنون در حوزه تولید محصولات و سیستم‌های هوشمند، امنیت، سنسورهای هوشمند و کنترل هوشمند فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر 60 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: اکثر محصولات تولیدی ما در مقایسه با محصولات خارجی، دارای انعطاف لازم و متناسب با نیاز ساختمان‌های داخل کشور است به طوریکه ضمن به روزرسانی خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از نظر قیمت باصرفه است.

دهقانی از اجرای یک هزار پروژه هوشمند در شهر تهران خبر داد و گفت: تمام خدمات هوشمند با دانش فنی بومی بوده است به طوریکه از صفر تا 100 درصد تجهیزات داخلی است و دانش و تجهیزات خارجی استفاده نشده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تولید کلیدهای لمسی هوشمند یکی از محصولاتی است که با این کار کلید پریزهای منزل لمسی و پریزها محافظ هوشمند می‌شود. بنابراین از طریق موبایل و از راه دور قابل کنترل است. همچنین آیفون تصویری تحت شبکه است که برای اولین بار در کشور تولید شده است که براساس آن می‌توان در بستر شبکه آیفون را داشت.

وی باز کردن درب ورودی یا درب پارکینگ با وارد کردن رمز یا کارت های RFID، امکان مشاهده تصویر بر روی تاچ پنل مرکزی یا موبایل و قابلیت برقراری ارتباط صوتی، باز کردن درب ورودی یا درب پارکینگ از طریق تاچ پنل مرکزی، اپلیکیشن و نمایش پلاک و نام ساختمان بر روی ال سی دی آیفون و امکان ضبط تصاویر مراجعین را از مزایای این محصول است.

وی با تأکید براینکه برنامه گسترده‌ای برای صادرات محصولات تولیدی داریم، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت بیشتر تامین نیازهای داخلی کشور است. حجم و پتانسیل بازار زیاد است ولی به درجه‌ای نرسیدیم که بگوییم سهمی از بازار را به طور کامل تامین می‌کنیم. در حال افزایش خط تولید و جذب نیرو هستیم.

مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان گفت: هم‌اکنون با چند کشور خارجی از جمله ایتالیا، روسیه، نروژ، قطر و عراق مذاکراتی را انجام دادیم به طوری که هم اکنون نمایندگی این شرکت در عمان فعال است.

دهقانی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در شرایط تحریم هستیم شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی توانستند با تولیدات با کیفیت گرهی از مشکلات کشور را بازکنند تا جایی که نگرانی برخی از بخش‌ها در صورت تشدید تحریم‌ها برطرف شده است؛ ولی از سویی دیگر دولت حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد بیشتر در حد حرف و شعار است و هنوز حمایت‌ها عملیاتی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان خدماتی را در بخش‌های مشاوره، طراحی، نظارت، ارائه تجهیزات، نصب و راه اندازی در زمینه هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و هتل ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062168

وب گردی

وب گردی