آمادگی قطر برای متحیر کردن دنیا

روزشمار برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر به ۹۹۹ روز رسیده و حالا همسایه جنوبی کشورمان برای برگزاری این تورنمنت آمادگی خود را بیشتر کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، روزشمار نزدیک‌ترین جام جهانی فوتبال به ایران، روز گذشته (سه‌شنبه) به 1000 روز رسید. جام جهانی 2022 قطر که قرار است ساعت 13 روز دوشنبه، 21 نوامبر به وقت دوحه (ساعت 13:30 روز 30 آبان‌ماه 1401 به وقت تهران) در ورزشگاه 80 هزار نفری لوسیل سوت بخورد و تا آن زمان 999 روز باقیمانده است.

شاید اگر روزی به یک هوادار فوتبال می‌گفتید که قطر با مساحت 11.5 کیلومتر مربع و جمعیت 2 میلیون و 600 هزار نفری که بیشتر آنها نیز مهاجران سایر کشورها هستند، میزبان جام جهانی خواهد شد، چنین مسئله‌ای را باور نمی‌کرد. حالا همسایه جنوبی ایران و شریک ما در بزرگ‌ترین میدان گازی خلیج فارس، خود را به عنوان میزبان هیجان انگیزترین تورنمنت ورزشی دنیا معرفی کرده و برای بهترین میزبانی تلاش می‌کند.

جام جهانی 2022 اولین میزبانی کشورهای عربی و اولین تورنمنت بزرگ جهانی در خاورمیانه است. تورنمنتی که قطری‌ها آن را نه فقط برای خود، بلکه آن را یک میزبانی بزرگ برای منطقه و کشورهای همسایه می‌دانند. حالا در فاصله 999 روز مانده به جام جهانی 2022 می‌خواهیم شرایط قطری‌ها را برای این میزبانی بررسی کنیم.

*ورزشگاه‌ها

قطر با 8 ورزشگاه از جام جهانی 2022 میزبانی خواهد کرد. ورزشگاه‌های خلیفه، الجنوب، اجوکیشن سیتی، الریان، البیت، رأس ابوعبود، الثمامه و لوسیل که ورزشگاه خلیفه سال 2017 به عنوان اولین ورزشگاه میزبان جام جهانی افتتاح شد. ورزشگاه الجنوب که نام سابق آن الوکره بود، سال 2019 با برگزاری فینال امیر کاپ قطر به بهره‌برداری رسید و حالا سه ورزشگاه دیگر نیز آماده شده است.

قطری‌ها قصد داشتند در جام جهانی باشگاه‌ها که دو ماه پیش با قهرمانی لیورپول به پایان رسید، از ورزشگاه اجوکیشن سیتی نیز بهره‌برداری کنند، اما مخالفت سازمان آتش‌نشانی قطر به لحاظ امنیتی، باعث شد قطری‌ها با مخالفت خودشان این ورزشگاه را از میان ورزشگاه‌های میزبان حذف کنند. با این حال میزبانی آنها از این مسابقات با دو ورزشگاه السد و خلیفه به خوبی انجام شد تا بدون ایجاد فضای رسانه‌ای، پاسخی به انتقادات رسانه‌های انگلیسی پیش از شروع مسابقات باشد. رسانه‌هایی که معتقد بودند قطری‌ها نمی‌توانند با دو ورزشگاه میزبانی خوبی از جام جهانی باشگاه‌ها داشته باشند، اما فیفا به همسایه جنوبی ایران نمره مثبت داد.

قرار است به زودی تورنمنت چهار جانبه‌ای با حضور تیم‌های پرتغال، کرواسی، اسپانیا و بلژیک در قطر برگزار شود که حین برگزاری این تورنمنت، ورزشگاه اجوکیشن سیتی نیز افتتاح خواهد شد. پیش از پایان سال 2020 نیز دو ورزشگاه البیت و الریان به بهره‌برداری می‌رسد. دو ورزشگاهی که در حال حاضر نیز آماده برگزاری مسابقات است، اما قطری‌ها می‌خواهند در فاصله زمانی مناسبی مراسم افتتاحیه ورزشگاه‌های خود را برگزار کنند.

به این ترتیب در پایان سال میلادی 5 ورزشگاه جام جهانی 2022 آماده خواهد شد و فقط سه ورزشگاه رأس ابوعبود، الثمامه و لوسیل باقی می‌ماند که آخری ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی خواهد بود. این سه ورزشگاه نیز تا پایان سال 2021 به بهره‌برداری خواهد رسید

کد خبر: 1062177

وب گردی

وب گردی