بازگشایی دانشگاه‌ها اقدامی سیاسی‌ است

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیمی غیرمنطقی، غیرمسئولانه و سیاسی‌کارانه است و نسبت به عواقب آن برای سلامت دانشجویان هشدار می‌دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای تصمیم به بازگشایی دانشگاه‌ها را تصمیمی غیرمنطقی، غیرمسئولانه و سیاسی‌کارانه دانست.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: درحالی که وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیر عامل کشور اعلام کرده‌اند که با تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها و محدود سازی فعالیت‌های روزانه مردم، شیوع بیماری کرونا کنترل شده و منحنی گسترش آن از حالت فزاینده به حالت پایدار رسیده است، رئیس جمهور با اعلام بازگشت کشور به وضعیت عادی از روز شنبه، مردم و به‌خصوص دانشجویان را شگفت زده کرد.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: بنظر می‌رسد دولت بار دیگر برای عادی نشان دادن شرایط، قصد دارد سلامتی مردم را به خطر انداخته و زحمات دلسوزان و متخصصان حوزه سلامت را پای تصمیمات سیاسی هدر دهد. کاری که مشابه آن را مدتی قبل و پس از حمله اقتدار آفرین موشکی به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه، با مخالفت دولت با لغو پرواز‌های عبوری از آسمان کشور باز هم به بهانه عادی نشان دادن شرایط شاهد بودیم که منجر به واقعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت شماری از هموطنانمان شد. روز یکشنبه و دوشنبه ۴و۵ اسفند، اکثر دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه تهران اعلام تعطیلی کرده و اقدام به تخلیه اجباری خوابگاه‌ها کردند. اقدامی که قطعا می‌تواند در جلوگیری از ابتلای دانشجویان، بویژه دانشجویان خوابگاهی به این ویروس موثر باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون رییس جمهور درحالی دستور به بازگشت به شرایط عادی داده است که ویروس کرونا ۱۴روز به صورت نهان در بدن فرد باقی می‌ماند و این تعطیلی و تخلیه اگر کمتر از ۱۴روز به طول انجامد، عملاً بی اثر خواهد بود و با بازگشت زودهنگام دانشجویان به محیط خوابگاه‌ها و دانشگاه ها، روند گسترش ویروس مجددا سیر صعودی خواهد گرفت. از سوی دیگر محل تحصیل بسیاری از دانشجویان با شهر محل سکونتشان فاصله داشته و بعضی از دانشجویان خوابگاهی که ناچار به ترک شهر محل تحصیل شده اند، مسیر‌های بیش از هزار کیلومتری را طی کرده اند و بازگشایی دانشگاه‌ها برای تنها حدود دوهفته‌ی باقی مانده، آن‌ها را مجبور به طی دوبرابر این مسیر و پرداخت هزینه‌های گزاف خواهد کرد.

در بخش پایانی این بیانیه خاطر نشان شده است: این درحالی است که زیرساخت‌های آموزش غیرحضوری و به صورت اینترنتی در اکثر دانشگاه‌های بزرگ و سطح اول کشور من‌جمله دانشگاه تهران فراهم بوده و عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، لزوما به معنای ایجاد خلل در فرایند آموزش نیست. بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تصمیم به بازگشایی دانشگاه‌ها را تصمیمی غیرمنطقی، غیرمسئولانه و سیاسی‌کارانه دانسته و نسبت به عواقب آن برای سلامت دانشجویان هشدار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062179

وب گردی

وب گردی