مجلس و دولت توانایی حل مشکلات اقتصادی را نداشتند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفت: توانا نبودن مجلس و دولت در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی عامل مهم بر حضور کمرنگ مردم در انتخابات بوده است.

محمد حسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نیروهای دغدغه‌مند و انقلابی با حضور خود نظام را در شرایط حساس حفظ کردند و با توجه به تهدیدها در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به دوره‌های قبلی انتخابات، گفت: یکی از دوره‌های مجلس خبرگان با مشارکت کم مردم تشکیل شد که در نهایت نمایندگان همان مجلس جانشین امام خمینی(ره) را مشخص کردند، نیروهای دغدغه‌مند حافظ نظام بودند.

یادگاری با اشاره به دوره‌های مختلف ریاست جمهوری در کشور گفت: دوره دوم ریاست جمهوری آیت الله هاشمی و خاتمی حضور مردم کمرنگ بوده است. مردم در این دوره هم مخالفت خودشان را با سیات‌های دولت نشان دادند.

به گفته یادگاری توانا نبودن مجلس در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی عامل مهم بر حضور کمرنگ مردم در انتخابات بوده است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: مردم به طور کلی در مسائل سیاسی سنگ تمام گذاشتند که این امر را در حضور پرشور آن‌ها در تشییع جنازه شهید سلیمانی دیدیم‌. آ‌ن‌ها نشان دادند با وجود مشکلات اقتصادی اما قدردان خدمتگزاران خود خواهند بود. مردم با حضور کم رنگ خود در انتخابات ثابت کردند دولت و مجلس توفیقی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشته‌اند.

وی با اشاره به فشارهای‌ خارجی برای نیامدن مردم پای صندوقهای رأی گفت: عده‌ای نگاهشان به غربی‌ها بود که در انتخابت شرکت نکردند اما عواملی چون شیوع ویروس کرونا و از آن مهمتر ناکارآمدی دولت منجر به حضور کمرنگ مردم در انتخابات شد.

یادگاری در ادامه تصریح کرد: نیروهای همیشه در صحنه اجازه ندادند که انتخابات برگزار نشود ان‌شاءالله مجلسی انقلابی داشته باشیم که نقطه مقابل برخی ناکارآمدی‌ها باشد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: بازخواست از دولت یکی از کارهای اصلی مجلس آینده می‌تواند باشد. یعنی خانه ملت وزرا و رئیس جمهور را برای پاسخگویی به مجلس بکشاند.

وی در ادامه تصریح کرد: تصویب مقرراتی که دست و پاگیر اقتصاد است منجر به رفع فشار از روی قشر تولیدکننده می‌شود، همچنین نظارت مستمری بر تولید و مسائل اقتصادی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062192

وب گردی

وب گردی