قطار اشتغال‌زایی بنیاد برکت به گیلان رسید

با ایجاد 1860 فرصت شغلی در شهرهای صومعه‌سرا و تالش، گیلان نیز به استان‌های تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام پیوست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا راضی‌زاده معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از راه‌اندازی 620 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در صومعه‌سرا و تالش خبر داد و گفت: افتتاح این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد 1860 شغل را در مناطق محروم و روستایی این شهرها به دنبال داشته است.

رضا راضی زاده ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در 25 روستای صومعه‌سرا و تالش به بهره‌برداری رسیده یا در شرف راه‌اندازی است.

وی خاطرنشان کرد: از 620 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور مذکور، 266 طرح به بهره‌برداری رسیده و 354 طرح دیگر نیز در دست اقدام است.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، گیلان از جمله استان‌هایی است که امسال و برای اولین مرتبه تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار گرفته است.

راضی زاده اظهار داشت: 8 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در گام اول، 620 طرح اشتغال‌زایی را در 25 روستای صومعه‌سرا و تالش ایجاد کرده‌اند یا در دست اجرا دارند.

وی از اختصاص 580 میلیارد ریال برای راه‌اندازی این طرح‌ها خبر داد و افزود: پرورش دام سنگین، بلدرچین، مرغ، زنبور عسل و مشاغل فنی و خدماتی بیشترین سهم را از شغل‌های ایجاد شده در صومعه‌سرا و تالش به خود اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در سال آینده در استان گیلان نیز توضیح داد: سال 99 علاوه بر ادامه اقدامات در صومعه‌سرا و تالش، شهر رشت و حومه‌اش نیز تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار خواهند گرفت.

راضی زاده ادامه داد: با توجه به معضلات اجتماعی و آسیب‌پذیر بودن حومه شهر رشت، برنامه‌های ویژه‌ای برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار در این مناطق در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با توجه به درخواست متقاضیان، ایجاد فرصت‌های شغلی را در دستور کار قرار می‌دهد و شغلی را به کارآفرینان تحمیل نمی‌کند و طرح‌های اشتغال‌زایی برکت با توجه به پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های محلی هر منطقه ایجاد می‌شود.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز یک‌هزار و 189 طرح شامل توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 519 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گیلان به بهره‌برداری رسانده است یا در دست اقدام دارد. این بنیاد همچنین با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062220

وب گردی

وب گردی