بهاروند خطاب به وزیر خارجه عربستان: حق ندارید به دلخواه خودتان با مردم منطقه رفتار کنید

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به جنگ یمن و خطاب به وزیر خارجه عربستان گفت: دیگران را به خاطر اشتباه خودتان سرزنش نکنید، شما حق ندارید به دلخواه خودتان با مردم منطقه رفتار کنید و انتظار داشته باشید به شما پاسخ ندهند.

ب‍ه گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «محسن بهاورند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح به سیاست‌های یکجانبه آمریکا، عدم اجرای تعهدات آن کشور ذیل برجام و اقدامات بدخواهانه آمریکا به شدت اعتراض کرد.

بهاروند گفت: آمریکا کشوری است که به عنوان عضو دائم شورای امنیت قطعنامه آن را نقض می‌کند، دیگران را به نقض این قطعنامه مجبور و در عین حال از ایران انتقاد می‌کند که همان قطعنامه را رعایت نکرده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به اظهارات «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان که از ایران به خاطر کمک به مردم یمن انتقاد کرده بود، گفت: این جنگی است که شما شروع کردید و همچنان ادامه می‌دهید.

بهاروند خطاب به وزیر خارجه عربستان افزود: دیگران را به خاطر اشتباه خودتان سرزنش نکنید. جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکره برای پایان دادن به این جنگ حمایت کرده است. شما حق ندارید به دلخواه خود با مردم منطقه رفتار کنید و انتظار داشته باشید آنها به شما پاسخ ندهند.

محسن بهاروند دستیار و مدیرکل سابق آمریکای وزارت خارجه به جای «غلامحسین دهقانی» اخیرا عهده‌دار معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه شد. دهقانی نیز به عنوان سفیر ایران در بروکسل پایتخت بلژیک منصوب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062227

وب گردی

وب گردی