طب سنتی چه نسخه‌ای برای کرونا می‌پیچد؟

متخصص طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت عمومی، شستشوی مرتب دست و تقویت سیستم ایمنی بدن با داروهای گیاهی را از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا عباسیان با بیان اینکه هم اکنون انجام مطالعات تخصصی برای بهره مندی از گیاهان دارویی در زمینه طب سنتی برای پیشگیری و درمان اینگونه ویروس های آغاز شده،گفت: مصرف روزانه سیاه دانه، سرخارگل، سیب، گلابی و بادام خام با توجه به خواص آنها نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

وی گفت: در این ارتباط عدم حضور در مهمانی های عمومی، رژیم غذایی مناسب و رعایت حد اعتدال در تردد به مکان های شلوغ نیز از دیگر راههای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

عباسیان با تاکید بر اینکه شاه کلید طب سنتی حفظ اعتدال است، گفت: مصرف سوپ های رقیق و نوشیدن مایعات داغ نیز از دیگر راههای افزایش سیستم ایمنی بدن و از دیگر گزینه های مناسب برای پیشگیری کرونا به شمار می رود.

تاثیرگذاری زنجبیل بر کرونا از نظر علمی اثبات نشده

وی در پاسخ به این سوال نیز که مصرف زنجبیل تا چه میزان می تواند در پیشگیری به ویروس کرونا موثر باشد، گفت: با توجه به برخی تبلیغات در شبکه های مجازی مبنی بر اثر گذاری زنجبیل در پیشگیری و درمان کرونا، این مهم تاکنون از لحاظ علمی ثابت نشده شاید مصرف آن برای اشخاصی که تبع گرم دارند زیان آور نیز باشد.

متخصص طب سنتی ایران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا لباس افراد نیز با توجه به تردد در مناطق عمومی می تواند انتقال دهنده ویروس باشد یا نه، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا بر روی سطح اشیا همانند فلز، شیشه و پلاستیک تا حدود ۹ روز باقی می ماند، افرادی که مجبور به تردد به بیرون از منزل به خصوص رفت و آمد در مناطق شلوغ هستند بهتر آن است پس از ورود به محل سکونت خویش لباس های بیرونی خود را جدای از لباس های منزل و نزدیک به درب ورودی قرار دهند.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1062256

وب گردی

وب گردی