برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی علوم پزشکی به سال 99 موکول شد

رییس اداره ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن به تعویق افتادن تمام برنامه های ورزشی دانشجویان، برگزاری المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان علوم پزشکی نیز به سال ۱۳۹۹ موکول شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین کوشکی درباره برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی دانشجویان، تمامی برنامه ها و مسابقات ورزشی دانشجویان علوم پزشکی لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: پنجمین المپیاد ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی به رسم هر سال نیز قرار بود امسال در اسفند ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، این المپیاد لغو و زمان برگزاری آن به سال ۱۳۹۹ موکول شده است.

کوشکی با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری المپیاد به میزان فروکش کردن شیوع ویروس کرونا بستگی دارد، عنوان کرد: زمان دقیق برگزاری المپیاد مشخص نیست چرا که به میزان شیوع بیماری و بهبود وضعیت بستگی دارد. همچنین برنامه ریزی ها نیز باید بر اساس ماه مبارک رمضان در اردیبهشت ماه صورت گیرد.

وی ادامه داد: این المپیاد در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود. زمان برگزاری مسابقات دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی از ۹ تا ۱۴ اسفند ماه و دانشجویان پسر نیز از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه بود که این زمان لغو و مسابقات برگزار نمی شود.

رییس اداره ورزش های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت تصریح کرد: المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هشت رشته ورزشی فوتبال دستی، دارت، فریزبی، طناب زنی، طناب کشی، روبیک، آمادگی جسمانی و داژبال برگزار می شود.

ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مصوبه ای و وزارت ورزش و جوانان نیز در بخشنامه ای به لغو تمام مسابقات ورزشی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی دانشجویان دستور دادند. این اقدام با توجه به رعایت ایمنی و سلامت ورزشکاران و تماشاچیان از ابتلا به بیماری کرونا انجام شده است.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062262

وب گردی

وب گردی