کلاس‌های دروس نظری را به‌صورت مجازی برگزار کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در نامه‌ای خطاب ریاست این دانشگاه به‌دلیل جلوگیری شیوع ویروس کرونا خواستار برگزاری کلاس‌های نظری به‌صورت مجازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی شد.

متن این نامه به شرح زیر است: به استحضارمیرساند، وزارت علوم که تاکنون دانشگاه‌ها را برای دریافت ابلاغیه تعطیلی یا عدم تعطیلی تا آخر اسفند، بلاتکلیف‌ گذاشته بود، اگرچه پیش از این تلویحا به واگذاری اختیار تعطیلی به دانشگاه‌ها اشاره کرده بود و بعضی دانشگاه‌ها بر این اساس اعلام تعطیلی کردند، بر طبق ابلاغیه اخیر صراحتا این اختیار را به خود دانشگاه‌ها داده است.

این درحالی‌ است که وزیر بهداشت که رئیس ستاد مبارزه با کرونا می‌باشد، دقایقی پیش صراحتا دانشگاه‌ها را به شرط امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی تعطیل اعلام کرد.

جدا از یک بام و دو هوای موجود در دولت، باز شدن مجدد دانشگاه‌ها نه‌تنها منجر به بازگشت به شرایط عادی نمی‌گردد، بلکه باتوجه به اینکه ویروس کرونا تا ۱۴ روز به صورت نهان در بدن فرد باقی می‌ماند، بازگشت زودهنگام دانشجویان به محیط خوابگاه‌ها و دانشگاه ها، روند گسترش ویروس را که به گفته وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیر عامل رو به کاهش بود، مجددا صعودی خواهد کرد.

با توجه به این که امکان برگزاری کلاس‌های دروس نظری دانشگاه به صورت مجازی وجود دارد، و از طرفی گرم‌شدن هوا موجب از بین رفتن ویروس می‌شود، تعطیلی دانشگاه تا پایان اسفند برای حفاظت از سلامت دانشجویان و کنترل کامل بیماری، تدبیری واقعی برای عادی‌سازی زودتر شرایط است.

ضمنا محل تحصیل بسیاری از دانشجویان با شهر محل سکونتشان فاصله داشته و بعضی از دانشجویان خوابگاهی که ناچار به ترک شهر محل تحصیل شده اند، مسیر‌های بیش از هزار کیلومتری را طی کرده اند و بازگشایی دانشگاه‌ها برای تنها حدود دوهفته‌ی باقی مانده، آن‌ها را مجبور به طی دوبرابر این مسیر و پرداخت هزینه‌های گزاف خواهد کرد.

لذا از شما خواهشمندیم، هر چه سریع‌تر نسبت به اعلام تعطیلی دانشگاه و برقراری کلاس‌های دروس نظری به صورت مجازی اقدام فرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062268

وب گردی

وب گردی