کلاس‌های دانشگاه پیام نور تا پایان سال به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور از افزایش سهم آموزش الکترونیک دانشگاه پیام نور و لغو کلاس های حضوری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی محسنی در خصوص روند آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس اعلام وزیر بهداشت و با توجه به رسالت های اجتماعی دانشگاه و نیز نظام آموزشی مبتنی بر آموزش های ترکیبی آن، همگام با تمهیدات نظام آموزش عالی کشور برای حفظ سلامتی دانشجویان و کارکنان و جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از کرونا، آموزش های حضوری دانشگاه پیام نور نیز در سراسر کشور تا پایان سال لغو و با توجه به شیوه آموزش ترکیبی دانشگاه، پوشش حداکثری آموزش مجازی کلاس های آموزشی در دستور کار استان ها است.

وی در خصوص فعالیت بخش های اداری افزود: با توجه به تاکیدات صریح کمیته ملی مبارزه با کرونا بالطبع همه همکاران علمی و اداری طبق روال سابق، در مراکز و واحدها حضور خواهند داشت. البته طبق مصوبات قبلی هیات رئیسه دانشگاه، هرگونه تعطیلی احتمالی بخش اداری صرفا تابع اطلاعیه های صادره از سوی استانداری های تابعه خواهد بود.

محسنی در خصوص بخشنامه صادره به استان ها نیز افزود: در این بخشنامه علاوه بر لزوم لغو کلاس های حضوری (از جمله دکتری)، عملی و کارگاهی و موکول شدن آنها ترجیحا به سال آتی، با کوشش معاونت پژوهشی ظرفیت جدیدی برای برگزاری مجازی کلاس ها در اختیار استان ها قرار گرفته است تا به تشخیص خود و طبق اولویت، بخشی از کلاس های رفع اشکال را که پیش از این به صورت حضوری برگزار می شود، به صورت مجازی برگزار کند.

محسنی در خصوص امکان اصلاح تقویم آموزشی نیز افزود: در حال رصد شرایط هستیم و در صورت لزوم تقویم آموزشی نیز تغییر خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به شرایط جدید، به استان ها ابلاغ شده است از منوط کردن نمرات میان ترم به حضور دانشجویان خودداری و از سایر روش های سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده شود.

لازم به ذکر است با توجه به گستردگی مراکز دانشگاه پیام نور، اخرین وضعیت برگزاری کلاس های الکترونیک در هفته آتی از طریق پرتال دانشگاه پیام‌نور به نشانی pnu.ac.ir سامانه هوشمند تعاملی دانشگاه پیام نور (پیام من)، که از طریق ادرس apps.pnu.ac.ir قابل دریافت است، پرتال های استانی و در فضای مجازی به آدرس @upnanews اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر: 1062279

وب گردی

وب گردی