شرایط تحصیل جوانان ترکیه در دانشگاه آزاد اردبیل فراهم شد/ گسترش تعاملات علمی با دانشگاه‌های ترکیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این دانشگاه با دارا بودن صدها رشته تحصیلی و همچنین با وجود آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز درهای خود را به روی جوانان ترکیه باز کرده و شرایط تحصیل آن ها را فراهم کرده است.

اسحاق رسولی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اهداف سفر خود به ترکیه گفت: در این سفر دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های آن به جوانان ترکیه برای ادامه تحصیل معرفی شد. ما از ضد امپریالیست و ضد صهیونیسم بودن صحبت میکنیم ولی برای تحصیلات به آمریکا می رویم.
او ادامه داد: درست است که باید علم را هرجا باشد فرا بگیریم اما در چنین شرایطی از یادگیری زبان و فرهنگ کشور همسایه و برادر خود غافل میشویم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تاکید کرد: بنابراین در دانشگاه آزاد اسلامی بر آن شده ایم تا این معادله را تغییر دهیم. این دانشگاه با دارا بودن صدها رشته تحصیلی در زمینه علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین با داشتن ظرفیت هایی از جمله آزمایشگاه ها و کارگاههای مجهز و امکانات خوابگاهی و رفاهی درهای خود را به روی جوانان ترکیه باز کرده است.
رسولی با بیان این که تمام امکانات و شرایط را برای تحصیل جوانان ترکیه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل فراهم کردیم اضافه کرد: اکنون منتظر میزبانی علمی از داوطلبان کشور ترکیه هستیم. همچنین در صدد هستیم تا ۲۰ نفر از بین اعضای اتحادیه به قید قرعه انتخاب و برای حضور در ایران و آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی و استان اردبیل میهمان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شوند.

او در ادامه تصریح کرد: در این سفر دانش‌آموزان و والدین آنان با رشته‌ها و امکانات دانشگاه آشنا شدند و اقدامات لازم درباره گسترش همکاری‌ها، روابط علمی و دانشگاهی انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062306

وب گردی

وب گردی