تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در چرخه خدمت‌رسانی به جامعه

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دنبال این هستیم در قالب آیین نامه تعاونِ تجهیزات، تمامی تجهیزات پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی را وارد چرخه خدمت‌رسانی کنیم.

عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح تعاون و ساماندهی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: نزدیک به ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه در سطح واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد که بیشتر آن ها در زمینه آموزش فعال هستند.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی را در قالب استارتاپ و به عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی که بتواند خدمت پژوهشی ارائه دهد، جداسازی کنیم. به دنبال این هستیم که در قالب آیین نامه تعاونِ تجهیزات، تمامی تجهیزات پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی را وارد چرخه خدمت رسانی کنیم.

محمدی ادامه داد: ما نمی خواهیم دستگاهی پس از استفاده در پژوهش خاک بخورد؛ بلکه می خواهیم از تجهیزات آزمایشگاهی در آموزش، پژوهش، خدمت رسانی به جامعه و صنایع و صنعت استفاده کنیم که آن را روزنه ای برای ورود به صنعت می دانیم.

وی درباره برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده تجهیزات آزمایشگاهی در صنایع گفت: برنامه ما این است که ابتدا توان خود را تجمیع کنیم و پس از آن با نیازسنجی جامعه، برنامه عملیاتی خود را تدوین کنیم؛ یعنی اول نیاز جامعه را گردآوری و سپس به وسیله مراکز خدمات آزمایشگاهی استان ها، اطلسی از آن تهیه کنیم.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: پس از شناسایی نیازهای جامعه باید نیازهای خود را برآورده کنیم. برای این امر در موضوع تبلیغات، بودجه هایی در نظر گرفته شده تا واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند فرآیند تبلیغات را انجام دهند و سپس این خدمت در قالب یک قرارداد شکل می گیرد.

محمدی با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای سنجش آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تصریح کرد: در سال 1394، استارت سامانه ساها زده شد که فاز اول آن در قالب بانک اطلاعاتی به اتمام رسید. در فاز دوم‌ به دنبال این هستیم صفر تا صد فرآیند سنجش تجهیزات آزمایشگاهی به صورت سامانه ای باشد. به عنوان مثال فردی به عنوان مصرف کننده پس از ورود به سامانه، تجهیزات و خدمات را ببیند، سفارش خدمت دهد و امکان پرداخت از طریق سامانه را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرارداد فاز دوم سامانه ساها بسته شده که واحد کرمانشاه متولی آن است و به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062318

وب گردی

وب گردی