۱۱ دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان دانش‌آموخته شدند

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: ۱۱ نفر از نخستین گروه دانشجویان دانشکده داروسازی این دانشگاه موفق شدند با امتیاز عالی از رساله علمی و تحقیقاتی خود دفاع کرده و فارغ‌التحصیل شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی محمدی با اشاره به فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دامغان اظهار کرد: نخستین گروه دانشجویان ساعی و موفق داروسازى در سال ۹۳ پذیرش شدند و خدا را شاکریم که با رتبه‌های عالی و البته با همت، تلاش و پویایی موفق شدند با عنوان دکترى حرفه‌ای از دانشکده داروسازى دانشگاه آزاد اسلامى واحد دامغان دانش‌آموخته شوند.

وی دانشکده داروسازی واحد دامغان را در ابعاد کیفی و تجهیزاتی به‌عنوان یکی از مراکز درخور توجه در عرصه آموزش داروسازی در کشور معرفی کرد و گفت: در دوره پنج ساله اخیر، توانستیم با مساعدت‌های سازمانی و همت و تلاش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، ۶ آزمایشگاه مطالعات دارویی و ۶ آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی را با تجهیزات کامل راه‌اندازی کنیم به شکلى که دانشجویان داروسازى بتوانند از شرایط مطالعاتی مناسب برخوردار باشند.

وی ادامه داد: سال جاری، افتتاح مرکز تحقیقات داروهای گیاهی با حضور دکتر طهرانچی و رئیس مجلس شورای اسلامی را شاهد بودیم که توسعه این مرکز با حضور متخصصان، می‌تواند به ارتقای صنعت دارویی در کشور کمک کند.

رئیس دانشکده داروسازی واحد دامغان خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به جذب هیئت علمی در واحد دامغان بنا به فاصله با مرکز را با دعوت از همکاران جوان تا حدودی مرتفع کردیم و امروز خوشحالیم که از همراهی علمی و تحقیقاتی نسلی از متخصصان پویا، خلاق و جوان برخورداریم.

محمدی یادآور شد که نخستین گروه از دانشجویان داروسازی، ورودی ۹۳ این دانشکده فارغ‌التحصیل شدند که شرح کامل مطالعات و زمینه‌های تحقیقاتی این گروه فعال، می‌تواند نویدبخش روزهای خوب در صنعت داروسازی فردای ایران باشد.

عنوان رساله ۱۱ دانش‌آموخته رشته داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به شرح زیر است:

فاطمه راحتی از رساله خود با عنوان «طراحی و سنتز پپتیدهای ضد بیوفیلم به روش طراحی de novo و ارزیابی فعالیت ضدمیکروبی و ضد بیوفیلمی آن‌ها بر باکترى سودوموناس آئروژینوزا»

زهرا هاشمى با عنوان «طراحی و سنتز پپتیدهای کوتاه خطی بر مبنای خصوصیات فیزیکوشیمیایی پپتیدهای ضدسرطانی و ارزیابی آثار ضدسرطانی و ضد باکتریایی آنها»

مریم حسین‌زاده با عنوان «بررسی آثار سینرژیسم و آنتاگونیستی پپتیدهای ضدمیکروبی car۵,۹ و Aur۵.۲ با آنتی بیوتیک‌های کلاسیک و بررسی کینتیک کشندگی آنها در قارچ کاندیدا آلبیکانس»

فاطمه حمزه با عنوان «فرمولاسیون و ارزیابی خصوصیات فیزیکوشیمیایی قرص پیموزاید»

محمد محمودیان با عنوان «بررسی اثر ضد‌باکتریایی عصاره پوست ساقه گیاه گز گونه‌ی راموسیسیما و سر‌شاخه‌های هوایی گیاه خار‌ زرد و دانه گیاه ماش بر سویه‌های پاتوژن باکتری‌های سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوکوس‌اورئوس»

نسرین پورمقدم با عنوان «طراحی و سنتز مشتقات پپتیدی از خانواده ماکسیمین بر مبنای پیشبینی پایداری آنها و ارزیابی فعالیت ضد میکروبی و پایداری سرمی آنها در شرایط in vitro»

سید مصطفی هاشمی با عنوان «پیش فرمولاسیون و فرمولاسیون فرآورده ی جلدی طبیعی موثر بر درماتیت آتوپیک (اگزما) از گیاهان گل مغربی Oenothera biennis L. و شیرین بیان Glycyrrhiza glabra L.»

هانیه کلهر با عنوان «بررسی اثر ضد Pseudomonas aeruginosa عصاره تام و فرکشن‌های گل گیاه همیشه بهار (Calendula officinalis L. )»

سیده غزاله عصار که در آزمون پایه داروسازی سال گذشته صاحب عنوان کشوری شده بود با عنوان «بررسی سطح سرمی ۲۱ fgf(فاکتور رشد فیبروبلاستی۲۱)در بیماران نارسایی قلبی و ارتباط آن با شدت بیماری در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان کوثر سمنان»

الهه عطرى با عنوان «بررسی اثر کورکورمین بر روی سطح پلاسمایی فاکتور استرس اکسیداتیو:MDA دربیماران مبتلا به کبد چرب»

و بالاخره مریم معافى با عنوان «بررسی اثر محافظتی لیکوپن و ال-کارنیتین بر سمیت سلولی و ژنتیکی ناشی از داروی سولفاسالازین به روش MTT و میکرونوکلئوس» توانستند از رساله خود دفاع کنند.

دانشجویان ورودی ۱۳۹۴ گروه آموزشی داروسازی واحد دامغان نیز در سال جاری بین ۱۸ دانشکده داروسازی کشور موفق شدند رتبه نخست آزمون آزمایشی ١٨٠ واحدى را به‌دست آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062337

وب گردی

وب گردی