فیفا نقل‌وانتقالات قرضی را محدود کرد

فدراسیون جهانی فوتبال با محدود کردن نقل‌وانتقالات قرضی، بر مخالفت خود با برگزاری بازی‌های لیگ در کشورهای دیگر تأکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، فیفا اعلام کرد که محدودیت‌هایی را در جذب بازیکنان قرضی برای تیم‌های باشگاه اعمال کرده که به موجب آن سقف بازیکنانی که آنها در طول یک فصل می‌تواند قرض بگیرند یا قرض بدهند را مجموعاً به هشت مورد کاهش می‌دهد.

تصویب این قانون می‌تواند به ضرر بسیاری از باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های ایتالیایی تمام شود، چرا که در کالچو قرض گرفتن و استفاده از بازیکنان قرضی دارای بند خرید‌های اجباری بسیار رایج و ابزاری برای افزایش گسترده کردن بازه زمانی پرداخت هزینه خرید بازیکن در سال‌های مالی متفاوت است.

قرار است محدودیت‌های جدید از فصل آینده اعمال شود و از فصل 23-2022 نیز این محدودیت بیشتر خواهد شد و مجموع بازیکنانی که تیم‌های باشگاه می‌توانند قرض بگیرند یا قرض بدهند به شش مورد کاهش پیدا می‌کند.

قانون جدید در ابتدا تنها شامل انتقال‌های قرضی بین‌المللی بازیکنان 22 سال یا بیشتر می‌شود. البته این قانون باید توسط شورای فیفا به تصویب نهایی برسد، ضمن اینکه لیگ‌های داخلی هم فرصتی سه ساله خواهند داشت تا قوانینی مشابه را اجرا کنند.

در همین حال کمیته سهامداران فیفا به مدیران این سازمان توصیه کرده است که باید به صورت رسمی از برگزاری بازی‌های لیگ‌های داخلی در خارج از خارج کشور‌ها - سناریویی شبیه آنچه لالیگا برای برگزاری برخی از دیدارهای این لیگ در خاک آمریکا داشت - جلوگیری کند. این بیانیه پس از برگزاری یک جلسه در روز پنجشنبه، بیانیه‌ای منتشر کرد که و در آن مخالفت خود با برگزاری دیدارهای لیگ داخلی یک کشور در خاک کشوری دیگری را ابراز داشت و از فیفا خواست که قانونی برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق تصویب کند.

کد خبر: 1062339

وب گردی

وب گردی