نصیرزاده: اگر دولت دستش را از پشت فوتبال بردارد، هیچ دیداری برگزار نمی‌شود

هوشنگ نصیرزاده، رئیس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر دولت دستش را از پشت فوتبال بردارد، هیچ دیداری برگزار نمی‌شود، به جز چند تیم، سایر تیم‌های لیگ برتر دولتی هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، هوشنگ نصیرزاده درباره تذکر فدراسیون جهانی فوتبال برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: در سال 2014 به مقر فیفا رفتیم و با مقامات آن صحبت کردیم. آنها گفتند وزیر ورزش و معاونش، ستاد نیروهای مسلح، ورزش روستایی و ... در مجمع نباشند. آنها می‌گفتند این افراد را که در مجمع پذیرفتید، سیاست‌گذاری نمی‌کنند. این ایرادات را ارائه کردیم و مکاتباتی با فیفا داشتیم که به آنها گفتند ارتباط با وزارت ورزش مشکل است و به ایران نیایید. هر چیزی از جمله اساسنامه باید به‌روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه در فیفا گفتند نباید مجمع به گونه‌ای چیده شود که نصف به علاوه یک در اختیار اتحادیه‌ای قرار بگیرد، تصریح کرد: اگر هزار صفحه اساسنامه بدهید، فیفا ورق می‌زند، آن را می‌بیند و می‌گوید چه کسانی عضو مجمع عمومی هستند. شنیدم که می‌گویند اساسنامه در فیفا تصویب نشده، اما کسی که این را می‌گوید از رویه بی‌اطلاع است. اساسنامه در مجمع تصویب می‌شود و به اطلاع فیفا می‌رسد. ما چند رئیس فدراسیون با این اساسنامه عوض کردیم.

رئیس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزش و مردم صحت می‌کرد، با بیان اینکه فیفا مشکلی با حضور دو نایب رئیس فدراسیون فوتبال نداشت، خاطرنشان کرد: فیفا گفت باید نفر سومی بگذارید و همچنین گفت چرا اینقدر نایب رئیس دارید. فدراسیون فوتبال باید یک نایب رئیس داشته باشد. می‌خواستیم بخشی از ایرادات را اصلاح کنیم که در مجمع گفتند این کار را نکنید. هر کسی در کشور برای هر فعالیتی باید پروانه بگیرد. باید در اساسنامه بنویسیم به استناد چه چیزی شکل گرفتیم. نمی‌توانیم بگوییم یک تشکیلات حقوقی هستیم و صدهزار نفر را جمع می‌کنیم، بدون قانونمندی.

کد خبر: 1062346

وب گردی

وب گردی