خیز اصلی بیماری در هفته آینده است/تعطیلی مدارس کشور تا دوشنبه

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین روند ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی درجمع خبرنگاران گفت: ابتدا از مقام معظم رهبری که روز گذشته بنده و همکارانم را مورد دلجویی و محبت قرار دادند تشکر می‌کنم، دوم از همکارانم در سراسر کشور تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت تحمل این رنج و مشقت را در کنار مردم انجام می‌دهند و امور را به خوبی به پیش می‌برند و سوم از تمام کسانی که در اطلاع‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند بخصوص همکاران پرتلاشم در سازما ن صدا و سیما که در دو، سه روز گذشته به شکل بسیار خوب و همراه در این راه بسیار سخت کمک کردند.

وی تصریح کرد: امروز ما نشستی را با اعضای ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا داشتیم که تصمیمات خوبی در این نشست اخذ شد اما در ابتدا باید به چند نکته اشاره کنم، اول اینکه اگرچه ما در سراسر کشور بخش‌های بیمارستانی را آماده کرده‌ایم و همکارانمان امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به میدان آورده‌اند اما حقیقت این است که هفته سختی را پیش رو داریم و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پیک اصلی بیماری در هفته آینده است، بر همین اساس از مردم تمنا می کنم در کاهش آلودگی بیشتر با ما همراهی و کمک کنند و در ترددها سختگیری کنیم و تشدید کنترل‌ها را پیگیری می‌کنیم.

هفته سختی را پیش رو داریم و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پیک اصلی بیماری در هفته آینده است

وزیر بهداشت تصریح کرد: روند را ما به گونه‌ای می‌بینیم که پیک اصلی بیماری در هفته آتی و روزهای آینده خواهد بود البته این به این معنا نیست که مردم ما وحشت کنند و به این به این معنا نیست که ما خودمان را در این رابطه ببازیم و اتفاقات بسیار حادی بیفتد، خوشبختانه با هوشمندی مردم و با به صحنه آمدن دست‌اندرکاران و همه رسانه‌ها و خبررسانی دستگاه‌ها و خوشبختانه اشرافی که مدیران دارند خیز بیماری را به خوبی تحت کنترل خواهیم داشت اما مردم باید در جریان روند آتی این بیماری باشند و به همین دلیل تمنای جدیدم از مردم مثل قبل این است که بیشتر همکاری با ما داشته باشند و سعی کنند که کمک کنند.

نمکی ادامه داد: بر اساس تصمیم اخذ شده کلاس‌های دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و پرسنل به صورت مجازی امور آموزشی را ارائه می‌دهند. همچنین تمامی فعالیت‌های ورزشی تعطیل و مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار می شود. ضمن اینکه اعتکاف هم برگزار نمی‌شود.

وی همچنین به تعطیلی تمام مدارس کشور در سه روز آینده اشاره کرد و گفت: به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم و اگر مورد مشکوکی به ابتلا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت 14 روز به قرنطینه خواهد رفت.

بر اساس تصمیم اخذ شده کلاس‌های دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و پرسنل به صورت مجازی امور آموزشی را ارائه می‌دهند

وزیر بهداشت ادامه داد: قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تأخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم گیری شود. همچنین قرار شد کارمندانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به گونه‌ای از چرخه کار اداری به سمت دورکاری رفته و حضور فیزیکی نداشته باشند و با تشخیص پزشک معتمد سازمان‌ها دورکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062350

وب گردی

وب گردی