۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر هم الکل تولید می‌کنیم

 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر نیاز هم الکل تولید می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا شانه ساز گفت: درحال حاضر، در زمینه تولید شوینده‌ ها، الکل و مشتقات آن و همچنین، تجهیزات پزشکی و ماسک هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تمام مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که ماسک برای افراد سالم هیچ تأثیری ندارد؛ اما باز هم شاهد خرید ماسک هستیم.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است؛ همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند

شانه ساز افزود: دلیل اینکه ماسک در روزهای اول در داروخانه‌ها با کمبود مواجه شد، این است که در روزهای تعطیل قرار داشتیم و وقفه‌ ای بین تولید و عرضه ایجاد شده بود، به طور کلی، ما هیچ کمبودی در زمینه تولید نداریم.

وی گفت: با هماهنگی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت، مجوزها برای افرادی که توان تولید به صورت ۲۴ ساعته را دارند، صادر می‌شود و همچنین از دو روز قبل ساماندهی توزیع اقلام مورد نیاز آغاز شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است؛ همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر ۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر نیاز هم الکل تولید می‌کنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1062352

وب گردی

وب گردی