افزایش ۲۰ درصدی دانش‌آموزان سما نسبت به سال گذشته/ برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه قرآنی برای دانش‌آموزان دبستانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از افزایش ۲۰‌درصدی دانش‌آموزان مدارس سما نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد میرزایی حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در حوزه مدارس سما گفت: مجوز راه‌اندازی مهد کودک و مجوز آموزشگاه آزاد زبان‌های خارجی برادران و خواهران و همچنین مجوز و راه‌اندازی تولیدی پوشاک مدارس را از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کردیم.

او ادامه داد: همچنین کلاس های فوق برنامه حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآنی برای دبستان‌ها با همکاری دارالقران آموزش و پرورش راه اندازی و جلسات دقیق مصاحبه برای قطع ارتباط معلمان ضعیف و به‌کارگیری افراد متعهد و توانمند با نکته ویژه تربیت دینی در مدارس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اضافه کرد: مدارس به آزمایشگاه های مجزا تجهیز شد تا جایی که امسال افزایش 20درصدی دانش آموزان نسبت به سال قبل را به دنبال داشتیم. همچنین برگزاری و انجام امور فرهنگی و ورزشی مانند اردوها، طرح قدس، کارگاه های آموزشی و دانش افزایی ویژه معلمان و اولیای دانش آموزان و برگزاری مراسمات و محافل مذهبی از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در حوزه مدارس سما بود.

میرزایی حیدری همچنین از راه اندازی پارک خلاقیت و استعداد یابی با همکاری اعضای هیات علمی واحد خبر داد و گفت: در همین راستا از ظرفیت های موجود واحد استان مانند باشگاه، آزمایشگاه. مشاوره و... استفاده شد. در حال حاضر مجوز راه اندازی دبیرستان متوسطه دوم پسرانه و مجوز راه اندازی مدارس سما در شهرستانها اخذ شده است و فعلا به دنبال اخذ مجوز و تاسیس مدرسه دارالفنون هستیم.

او با بیان این که پیگیری اخذ مجوز و راه اندازی یک مدرسه مهارتی در رشته های مورد نیاز در استان را دنبال می کنیم اظهار کرد: افزایش جذب دانش آموزان در مدارس سما و حذف تمام بستگان مدیران دانشگاه و ممنوعیت جذب بستگان مدیران دانشگاه آزاد استان از مهم‌ترین اقداماتمان در سال ۹۸ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در پایان گفت: برای توسعه کارآفرینی در واحد ایلام در حال راه‌‌اندازی یک مرکز رشد با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062365

وب گردی

وب گردی