چگونه سیستم ایمنی را در مقابل کرونا مقاوم کنیم؟

ویتامین D برای داشتن سیستم ایمنی مناسب جهت سلامتی کل بدن، بیماری کمتر و عمر طولانی تر بسیار مهم است. ویتامین D می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و با عفونت مبارزه کند از طرفی باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها را نیز از بین ببرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ویتامین D در پاسخ به نور خورشید توسط بدن تولید می شود و اغلب به دلیل فواید سلامتی آن مورد توجه قرار می گیرد. محققان دریافتند که این ویتامین همچنین بر سلولهای کلیدی سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

گیرنده های ویتامین D و آنزیم های فعال کننده، روی سطح همه گلبول های سفید خون وجود دارد. نقشی که ویتامین D در حفظ سیستم ایمنی بدن ایفا می کند بسیار پیچیده است؛ زیرا سیستم ایمنی بدن باید کاملاً متعادل باشد. اگر تحریک بیش از حد در مورد آن وجود داشته باشد بیماری های خود ایمنی ایجاد می شوند و اگر فعالیت سیستم ایمنی بدن کافی نباشد ممکن است عفونت های مکرر رخ دهد.

در سال 2017 ، تجزیه و تحلیل های زیادی از آزمایشات بالینی نشان داد که مصرف ویتامین D شانس ابتلا به عفونت تنفسی را تقریباً در 42درصد افراد کاهش می دهد.

به گفته « David C. Page » زیست شناس دانشگاه ماساچوست، حدود 70 تا 80درصد از افراد کل جهان مبتلا به کمبود ویتامینD هستند. کمبود این ویتامین خطر بیماری را افزایش داده و باعث ایجاد 300 بیماری و عفونت از جمله کووید-19 می شود. ویتامین D برای داشتن سیستم ایمنی خوب جهت داشتن سلامتی کلی بدن حیاتی است.

حداقل یک میلیارد نفر در سطح جهان مبتلا به کمبود ویتامین دی هستند. این کمبود مردم را در معرض خطر بسیاری از بیماری های عفونی، گرگرفتگی، عفونت های تنفسی، مرگ و شاید کووید-19 قرار می دهد. کمبود این ویتامین بسیار شایع است زیرا اکثر افراد مقدار کافی از آن را دریافت نمی کنند.

گذراندن زمان در آفتاب، مصرف ماهی های چرب و غذاهای دریایی، خوردن قارچ، زرده تخم مرغ، شیر گاو، سویا، بادام، آب پرتقال و غیره از راه‌های مختلفی است که می توان مقدار ویتامین آفتاب را که برای سلامتی لازم است تأمین کرد.

پیش از این دانشمندان هشدار داده اند که ساعات طولانی ماندن داخل خانه یا در سایه آسمان خراش ها قرار گرفتن که از نتایج زندگی مدرن هستند می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهند. تحقیقات انجام شده روی 80 هزار بزرگسال توسط دانشگاه ایالتی میشیگان و مرکز پزشکی «Hurley» نشان داد که مصرف مکمل برای حداقل سه سال با کاهش 13 درصدی مرگ و میر ناشی از همه انواع سرطان ها همراه بوده است.

محققان، پرونده بیمارستانی نزدیک به 80 هزار دیابتی را در اتریش مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند، کسانی که از نظر ویتامین دی کمبود دارند بیش از دیگران در معرض مرگ زودرس قرار دارند. براساس پژوهش صورت گرفته، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی نیز در آنهایی که کمبود ویتامین دی دارند، افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062390

وب گردی

وب گردی