انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین اثبات نشده است

استادیار گروه مامایی دانشگاه آزاد اصفهان گفت: به خانم های باردار و مادران آینده توصیه می کنیم به دور از هرگونه نگرانی و بدون توجه به شایعات و اخبار غیرواقعی راه‌کارهای عمومی پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، مهساسادات موسوی استادیار گروه مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: پس از شیوع ویروس کرونا نگرانی بسیاری در خانم های باردار به جهت انتقال ویروس از مادر به جنین ایجاد شد در حالی که تا این لحظه هیچ موردی از انتقال گزارش نشده است.

وی افزود: آثار استرس و اضطراب ناشی از یک بیماری به مراتب بدتر از خود بیماری است از این رو به خانم های باردار و مادران آینده توصیه می کنیم به دور از هرگونه نگرانی و بدون توجه به شایعات و اخبار غیرواقعی راه‌کارهای عمومی پیشگیری از بیماری کرونا را رعایت و با استفاده مداوم از ویتامین های طبیعی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوید.

نایب رئیس انجمن علمی مامایی استان اصفهان با اشاره به مطلب مجله LANCET که حاصل کار محققان چینی در دو ماه گذشته بوده خاطر نشان کرد: این مطلب به بررسی 9 زن باردار که جواب آزمایش کرونای آنها مثبت بوده پرداخته که همه این افراد در انتهای سه ماهه سوم سزارین شدند و دارای علائم مختلف بیماری کرونا بوده اند ولی هیچ گونه فوت در این گروه خاص گزارش نشده است و فرزندان آنان نیز سالم به دنیا آمدند.

وی افزود: بر طبق گزارش، نتایج تست ویروس در مایع امنیون، خون بند ناف، کشت حلق نوزاد و شیر مادر منفی گزارش شده است که این نشانگر عدم انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین و شیر مادر به نوزاد است.

رئیس اداره پژوهش دانشکده پرستاری و مامایی واحد اصفهان بیان کرد: زنان باردار نیز به میزان سایر افراد در خطر ابتلا به این ویروس هستند از این رو توصیه می کنیم با رعایت بهداشت فردی، عدم تردد در اماکن پر جمعیت، تغذیه مناسب و توجه به دستورالعمل های پزشکی خود را در مقابل ابتلا به این ویروس مصون سازند.

موسوی تصریح کرد: زنان باردار به جهت انجام بررسی های پزشکی مربوط به دوران بارداری مجبور به مراجعه به برخی از مراکز پزشکی هستند از این رو توصیه می شود هنگام حضور در این مراکز حتما از ماسک و دستکش استفاده شود و نسبت به مراقبت های پیشگیرانه کاملا حساس باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062398

وب گردی

وب گردی