انتظار نخبگان دانشگاه آزاد ورود به چرخه‌های آموزشی و پژوهشی است

دانشجوی نمونه کشور گفت: به‌کارگیری نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ساختارهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه می‌تواند پاسخ مطلوبی برای زحمات آنها باشد.

علی کاظمی تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معیارهای انتخاب دانشجویان نمونه کشوری اظهار کرد: امسال برای نخستین بار نمایندگانی از دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جشنواره دانشجویان نمونه کشوری حضور داشتند.

وی افزود: معیارها در چهار بخش آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شئونات دانشجویی تقسیم‌بندی شده که برای ورود به چرخه رقابت باید حداقل امتیاز 50 در هریک از حوزه مذکور کسب می‌شد. همچنین ارائه مدرک قبولی آزمون زبان برای دانشجویان دکتری از موارد مهم به‌حساب می‌آید.

این دانشجوی نمونه کشور بیان کرد: در رویکرد جدید پژوهشی دانشگاه آزاد بسیاری از مشکلات پژوهشگران حل و فصل شده که همه این‌ها مرهون زحمات بیژن رنجبر قائم مقام و بابک نگاهداری معاون دانشگاه است. برای ایجاد انگیزه در نخبگان دانشگاه آزاد به‌کارگیری آنها در ساختارهای پژوهشی و آموزشی دانشگاه می‌تواند پاسخ مطلوبی برای زحمات آنها باشد.

کاظمی تبریزی تحریم‌های اقتصادی غرب را یکی از موانع کنونی پژوهشگران خواند و گفت: به‌کارگیری نخبگان دانشگاه منجر به استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی آنها در نظام دانشگاهی کشور می‌شود و آینده نخبگان را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون بعضی از مواد لازمه آزمایشگاه‌ها، لوازم جانبی تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشی است که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و وارد کشور نمی‌شود که این شرایط موجب کندی روندهای پژوهشی می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط کنونی از لحاظ تولید علم دارای جایگاه ممتازی در ایران و منطقه است که حمایت دانشگاه می‌تواند در راستای تولید کالا یا بهبود یک فرآیند، اثربخش باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062459

وب گردی

وب گردی