نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران گره نمی‌زنیم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش‌وپرورش تأکید کرد: نمی‌پذیریم که نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی ذوعلم با بیان اینکه درهای سازمان به روی همه باز است گفت: امروز از دانش‌آموز تا معلم، اصحاب رسانه و دارندگان تریبون، اساتید و نخبگان جامعه و حتی والدین خود را سهیم در امر تألیف و تولید محتوا می‌دانند؛ پیشنهاد می‌دهند، برای ما مطلب ارسال می‌کنند یا در جلسات و برنامه‌های مختلف، در ملاقات‌ها و مراجعات هفتگی، طرح دیدگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی از منتقدین صاحب‌نظر که اساس انتقاد آنها مبتنی بر دلسوزی است، دعوت می‌شود. ما همه این نکات و گفته‌ها را در جمع بندی کارمان مؤثر می‌دانیم و در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌کنیم؛ و برای انجام رسالت و وظیفه سازمانی خویش از فضاسازی‌ها و جریان‌سازی‌های کاذب هراسی نداریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: وقتی از کسب دیدگاه صاحب‌نظران سخن می‌گوییم یعنی اینکه اگر حذفی صورت گرفته است منشأ آن یافته‌های تخصصی و مطالعات دقیق کارشناسی است؛ که همکاران بنده مفصّل توضیح داده‌اند. به همین منظور اگرچه بسیاری از تغییرات کتب درسی در دوره مسئولیت اینجانب نبوده است اما تا آنجا که بررسی موضوع بیانگر تسرّی نگاه کارشناسانه دارد، مورد حمایت و پذیرش است و اگر در جایی نیاز به مطالعه، تحقیق، بررسی، کسب نظر بیشتر از صاحب‌نظران مطرح باشد، با روی گشاده استقبال می‌کنیم. بر همین اساس نمی‌پذیریم که نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062471

وب گردی

وب گردی