سرطان در کمین کودکان رنگین پوست

تحقیقات جدید انجام شده توسط دانشمندان نشان دهنده تاثیر اختلاف قومی نژادی بین کودکان در زنده ماندن از سرطان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که کودکان با پوست رنگی به احتمال زیاد بیشتر از سرطان رنج می برند. کودکان و نوجوانان با اقلیت نژادی و قومی مبتلا به سرطان در معرض خطر مرگ بیشتری نسبت به کودکان و نوجوانان سفیدپوست غیر اسپانیایی هستند.
محققان می گویند شواهد مستحکمی وجود دارد که نشان می دهد وضعیت اقتصادی-اجتماعی نیز در این امر نقش دارد.
«کیم جانسون» نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: « نتایج نشان می دهد که اختلافات نژادی و قومی در زنده ماندن کودکان از سرطان قابل تغییر است.»
وی اعلام کرد که نتایج حاصل از مطالعه نیازمند ادامه تحقیقات برای شناسایی عوامل اصلاح پذیر نشان دهنده اختلافات است؛ تا بتوان قبل از تشخیص و در طول درمان، مداخلات را برای از بین بردن آن ها طراحی کرد. اگرچه میزان زنده مانده از سرطان در ایالات متحده با گذشت زمان افزایش یافته است اما اختلافات براساس نژاد و قومیت، از جمله برای کودکان و نوجوانان باقی مانده است.
در مطالعه هم‌گروهی67.061 کودک آمریکایی از بدو تولد تا 19 سالگی با اولین سرطان بدخیم اولیه بین 2000 تا 2016 ، افرادی که وضعیت اقلیت نژادی و قومی دارند، سخت تر از سفیدپوست غیر اسپانیایی از سرطان جان سالم به در می برند.
در میان کودکان و نوجوانان غیر اسپانیایی سیاه و همه نژادها، اختلاف به طور کلی برای انواع سرطان با میزان بقا بالاتر بود.
جانسون اعلام کرد که در میان کودکان و نوجوانان، نابرابری های نژادی و قومی در زنده ماندن از سرطان به ویژه در مورد آمریکایی-آفریقایی و اسپانیایی تبار به خوبی نشان داده شده است.

وی افزود: بر اساس دانش ما هیچ مطالعه ای چگونگی مقایسه این نابرابری ها را برای انواع سرطان بررسی نکرده است.
براساس مطالعه انجام شده در«JAMA Pediatrics»، سرطان هایی که برای مداخلات پزشکی قابل استفاده هستند، ممکن است فرصتهای بیشتری برای بروز نابرابریها فراهم کنند.
نویسندگان این مقاله اعلام کردند به رغم دسترسی به درمان های پیشرفته و آزمایشات بالینی برای اکثر کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان در ایالات متحده و همچنین سیاست های بیشتر دسترسی بهتر مراقبت های بهداشتی برای کودکان نسبت به بزرگسالان، نابرابری های قومی نژادی برای بیماران جوان مبتلا به سرطان باقی مانده است.
محققان اظهار کردند که این اختلافات از عوامل مختلفی از جمله تفاوت ها در ثبت نام در آزمایشات بالینی، تشخیص های بعدی، پیروی از درمان و خصوصیات بیولوژیکی بیماری ناشی می شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1062478

وب گردی

وب گردی