نخستین شتاب‌دهنده تخصصی بیابان‌زدایی اقتصادی راه‌اندازی شد

حمایت از فعالیت‌های مربوط به شتاب‌دهنده در حوزه تخصصی مهار ریز گردها، بیابا‌ن‌زدایی اقتصادی مردمی و شورورزی سرعت می‌گیرد. آن هم در نتیجه تفاهم‌نامه‌ای که با این موضوع امضاء شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط¬زیست معاونت علمی و فناوری، مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و شرکت فناور آروند پرتو انرژی راهبردی امضا و بر اساس آن نخستین شتاب دهنده تخصصی بیابان زدایی اقتصادی با حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری راه اندازی شد.

این تفا‌هم نامه با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و شکوفایی زیست بوم کارآفرینی برای دانش آموختگان و پیرو ابلاغ تفاهم نامه چهارجانبه معاونت علمی، سازمان برنامه‌و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق توسعه ملی با موضوع اجرای برنامه اشتغال گسترده مولد امضاء شد. همچنین اجرایی‌سازی برنامه توسعه شتاب‌دهنده‌های نوآوری تخصصی از اهداف دیگر آن است.

با این اقدام تلاشی دیگر برای توسعه فناوری‌های نوآورانه در حوزه آب، انرژی‌های پاک، فرسایش و اقتصاد دانش بنیان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی انجام می‌شود.

همچنین مسیر رفع نیازهای فناورانه حوزه بیابان زدایی اقتصادی مردمی و استارتاپ‌های مرتبط با آن هموار می‌شود تا با شتاب‌دهی و توانمندسازی داخل از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان این اقدام انجام شود.

این تفاهم‌نامه به امضای اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و پیمان حسیبی مدیر شرکت فناور آروند پرتو انرژی راهبردی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062483

وب گردی

وب گردی