آموزش مجازی مهارت مقابله با استرس به والدین

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسان آموزش خانواده مباحثی همچون مهارت مقابله با استرس، مدیریت ماندن در خانه، بهداشت روانی در مواقع بحران و غیره را به صورت مجازی به والدین آموزش می‌دهند.

نورعلی عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدامات دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بخشنامه‌ای از سوی دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش به تمامی استان‌ها ابلاغ شد تا از ظرفیت شوراهای انجمن در استان، شهرستان و مدارس در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شود.

وی ادامه داد: برخی از استان‌ها دارای سامانه‌ ویژه ارتباط اولیا و مربیان هستند، در این سامانه‌ها مطالب آموزشی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بارگذاری می‌شود. همچنین والدین می‌توانند از کلیپ‌های آموزشی این سامانه استفاده کنند و مباحث آموزشی و بهداشتی لازم را به فرزندانشان انتقال دهند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه‌های لازم در زمینه رعایت نکات بهداشتی در قالب پیامک به روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس ارسال و هشدار‌های لازم در زمینه ویروس کرونا نیز به آن‌ها فرستاده شده است. این پیامک‌ها به خانواده‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند.

وی با اشاره به محتوای پیامک‌های ارسالی از سوی انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این پیامک‌ها به خانواده‌ها توصیه شده است که در خانه‌های خود بمانند، زیرا امن‌ترین مکان برای جلوگیری از شیوع این بیماری خانه‌‌های افراد است. در پیامک‌ها از والدین خواسته‌ شده که برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان در خانه بمانند و به مسافرت نروند.

عباسپور بیان کرد: پیامک‌های توصیه‌ای که پیش‌تر به آن اشاره‌ شد، به صورت روزانه برای والدین ارسال می‌شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ماندن در خانه است، به همین منظور دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند اطلاع‌رسانی‌هایی اینچنینی را در سطح کشور انجام دهد.

وی با بیان اینکه دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش سیاست‌های منزل محور را پیگیری می‌کند خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، موضوعاتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که توسط مدرسان آموزش خانواده به صورت مجازی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 10 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور وجود دارد، در استان‌هایی که بیشتر با بیماری کرونا درگیر هستند، یک مدرس آموزش خانواده 5 مدرسه را تحت پوشش قرار داده تا مباحثی همچون مهارت مقابله با استرس، مدیریت ماندن در خانه، بهداشت روانی در مواقع بحران و غیره را به والدین آموزش دهد.

وی اظهار کرد: مدرسان در راستای دانش‌افزایی خانواده‌ها تلاش می‌کنند. مراکز مشاوره دفتر انجمن اولیا و مربیان در تمامی استان‌ها مخصوصا استان‌هایی مانند قم، تهران، گیلان که شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر است، در آماده‌باش کامل قرار دارند. این مراکز شماره‌های تماس اضطراری را به خانواده‌ها اعلام کرده‌اند تا خانواده‌ها بتوانند از این طریق مسائل و مشکلات خود را با مشاوران مطرح کنند.

عباسپور در پایان تاکید کرد: شوراهای انجمن اولیا و مربیان برای تامین مواد ضدعفونی کننده در مدارس اقدامات خوبی انجام داده‌اند. در بخشنامه ابلاغی به استان‌ها از والدینی که در حوزه بهداشت و سلامت درخواست کرده‌ایم زمانی را برای آموزش والدین و دانش‌آموزان در نظر بگیرند. در حال حاضر که مدارس تعطیل است؛ اما در صورتی که فعالیت مدارس به حالت عادی بازگردد، در نظر داریم سرویس مدارس روزانه 2 بار ضدعفونی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062493

وب گردی

وب گردی