کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد در کنار پزشکان قم

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد قم گفت: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد در نظر دارد باتوجه به جمعیت زیاد مبتلایان و تعداد کم مراکز بهداشتی، نیروی مورد نیاز برای کمک به پزشکان عمومی در مطب ها را فراهم و از این طریق، مطب‌ها را هم از حالت تعطیلی خارج کند.

محمدرضا مظفری رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره خدمات پزشکی این دانشکده در راستای مقابله با ویروس کرونا در استان قم اظهارکرد: طی چند روز گذشته جلسات متعددی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم داشتیم و آمادگی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد را برای کمک به روند رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اعلام کردیم.

وی افزود: امروز 10 مرکز بهداشتی و درمانی در شهر قم توسط دانشگاه علوم پزشکی قم تاسیس شد چرا که بیشتر مردم برای تست و درمان به بیمارستان ها مراجعه می کردند و عملا مراکز درمانی و مطب ها تعطیل شده بود.

مظفری ادامه داد: اما دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد در نظر دارد باتوجه به جمعیت زیاد مبتلایان و تعداد کم مراکز بهداشتی، نیروی مورد نیاز برای کمک به پزشکان عمومی در مطب ها را فراهم و از این طریق، مطب‌ها را هم از حالت تعطیلی خارج کند.

وی تصریح کرد: نیروهای جهادی دانشگاه آزاد فعالیت‌های خدماتی را در مطب پزشکان عمومی انجام می‌دهند و امورات مربوط به بیمارانی که در خانه مانده‌اند را پیگیری می‌کنند که اگر بار دیگر دچار مشکل شدند، به بیمارستان اطلاع دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: کادر درمانی دانشگاه آزاد اعم از پرستاران و دانشجویان رشته مامایی، به صورت جهادی فعالیت‌های خدماتی مانند دارو دادن به بیماران را در بیمارستان‌های مخصوص بیماران کرونا مانند کامکار، فرقانی، علی بن ابی طالب و تامین اجتماعی امام رضا(ع) انجام می‌دهند و به عنوان همراه در کنار بیماران خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062503

وب گردی

وب گردی