صدور مجوز حضور تماشاگر در مصاف یوونتوس - میلان

مطابق انتظار مجوز حضور تماشاگر در ورزشگاه محل دیدار تیم‌های یوونتوس و میلان در جام حذفی ایتالیا صادر شد که این اتفاق هم جنجال‌ تازه‌ای به راه انداخته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، به نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا در ایتالیا بیشتر از آنچه که تصور می‌شد فوتبال این کشور را دستخوش حاشیه و آشوب کرده است.

پس از لغو 42 بازی در دسته‌های پایین‌تر کالچو و لغو چند دیدار هفته گذشته سری A، پنج بازی از هفته جاری این رقابت‌ها از جمله دربی ایتالیا میان تیم‌های یوونتوس و اینتر که قرار بود امشب (یکشنبه) برگزار شود، هم لغو و به هفته‌های پایانی فصل موکول شد. این ماجرا نارضایتی‌هایی را برای هواداران اینتر ایجاد کرده است، چون برنامه بازی‌های تیم محبوب آنها را در دو سه هفته پایانی فصل بسیار سخت و فشرده کرده است. این نارضایتی حتی به جایی رسیده که آنها سازمان لیگ فوتبال ایتالیا را به جانبداری از یوونتوس و تلاش برای حفاظت از منافع این باشگاه متهم کنند.

ماجرا اما به اینجا ختم نمی‌شود. از آنجایی که تیم‌های شهر میلان در منطقه لمباردی - یکی از مناطق دارای بیشترین شمار افراد مبتلا به کرونا در ایتالیا - واقع شده‌اند، آنها نه تنها اجازه برگزاری بازی‌های خانگی را ندارند بلکه اجازه سفر به خانه تیم‌های دیگر را هم ندارند و این موضوع شامل بازی بعدی یوونتوس مقابل میلان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا شده است. همان‌طور که از پیش هم گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص شده بود، خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) تأیید کرد که برای بازی تیم‌های یوونتوس و میلان در استادیوم آلیانتس تورین که قرار است چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، امکان حضور تماشاگر وجود دارد، اما فقط هواداران محلی. منطقه پیدمون که شهر تورین و تیم یوونتوس در آن قرار دارد و مناطق لیگوریا و فریولی از شب گذشته از قرنطینه خارج و ممنوعیت برگزاری رویدادهای عمومی و تعطیلی مدارس به پایان رسید و به این ترتیب هواداران یوونتوس در شهر تورین و دیگر مناطق مبتلا نشده، می‌توانند بازی خانگی تیم‌شان در دور برگشت نیمه نهایی کوپا ایتالیا را از نزدیک تماشا کنند. بازی رفت دو تیم یک - یک مساوی شده بود.

این ماجرا بر نارضایتی‌‌ها هواداران تیم‌های شهر میلان افزوده است به خصوص در مورد اینتری‌ها که مطابق انتظار باید بازی‌ خارج از خانه‌شان مقابل ناپولی در جام حذفی ایتالیا را بدون حضور هواداران‌شان انجام دهند. علاوه بر هواداران این تیم در شهر میلان که به دلیل قرنطینه امکان سفر به ناپل را ندارد، سایر هواداران نراتزوری حتی از مناطق امن ایتالیا هم از رفتن به ورزشگاه سن‌پائولو برحذر داشته شده‌اند و این هم به دلیل روابط بسیار متشنج و سوابق درگیری‌های منجر به مرگ آنها با هواداران متعصب ناپولی است.

اینتر در صورتی که شکست بازی رفتش مقابل ناپولی در مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا را جبران کند و به فینال این رقابت‌ها برسد، برنامه فشرده‌تری در مقطع پایانی فصل خواهد داشت و این کار نراتزوری را برای کسب اولین قهرمانی‌اش در سری A از سال 2010 سخت‌تر خواهد کرد.

کد خبر: 1062506

وب گردی

وب گردی