آموزش مجازی درگیر مشکل پهنای باند است/ جلسات دفاع به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: مشکلاتی از نظر پهنای باند برای ارائه آموزش‌های الکترونیک داریم که باید حل شود؛ چون تعداد بهره‌برداران ما زیاد هستند.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت کلاس‌های دانشگاه تهران بعد از تعطیلی مراکز آموزش عالی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: دانشگاه تهران از گذشته مرکز آموزش‌های الکترونیکی داشته که بیشتر در خدمت بخش آموزش‌های مجازی بوده و آموزش‌های عادی دانشگاه را دربرنمی‌گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون فرصتی پیش نیامده بود از این ظرفیت استفاده کنیم. شیوع بیماری کرونا باعث شد دانشگاه‌ها ملزم به بهره‌گیری از بستر الکترونیک برای آموزش‌ها شوند. خدا را شکر شرایط خوبی داریم و تمام امکانات را بسیج کرده‌ایم تا فضا را برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان مهیا کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی از نظر پهنای باند داریم که باید حل شود؛ چون تعداد بهره‌برداران ما زیاد هستند؛ اما با این وجود بخشی از آموزش‌ها را از هفته گذشته به‌صورت الکترونیکی پیش برده‌ایم، اشکالات در حال رفع است و همکاران ما در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران، تمهیدات لازم را فراهم می‌کنند تا بخشی از آموزش‌های دانشگاه به‌شکل الکترونیک ارائه شود.

حسینی بیان کرد: بخش قابل توجهی از آموزش‌های دانشگاه تهران، عملی هستند و باید فرصت خاصی پیش بیاید تا به‌شکل حضوری برگزار شود. این بخش فعلاً متوقف است. امیدوارم حداقل از فضای کنونی استفاده شود تا واحدهای دانشگاهی به سمت تعطیلی کامل نروند و بتوانند آموزش‌ها را پویا نگه دارند.

وی افزود: بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که در سیستم مرکز آموزش‌های الکترونیکی، بهره‌بردار محسوب می‌شوند. حدود دوسوم دروس دانشگاه، نظری هستند، پس می‌توان امکانات ارائه به‌صورت آنلاین را فراهم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها گفت: جلسات دفاع به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته توصیه شده داورانی که در شهرستان‌ها ساکن هستند، به‌شکل مجازی در جلسات دفاع شرکت کنند.

حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان برای شرکت در جلسه دفاع، تست کرونا می‌دهند یا خیر، یادآور شد: در حال حاضر تست نداریم، البته در برخی واحدها یا مقابل سردر ورودی‌ها، افراد را از نظر درجه حرارت بدن، چک می‌کنیم؛ اما تست کرونا انجام نمی‌شود.

وی در مورد مقایسه آموزش مجازی در ایران با کشورهایی مانند چین و آمریکا تأکید کرد: آموزش، اقتضائات خاص خود را دارد؛ اما مجموعه آموزش عالی کشور باید بیشتر به سمت بهره‌گیری از ظرفیت آموزش مجازی سوق داده می‌شد. البته اقدامات خوبی از گذشته در دانشگاه‌های کشور آغاز شده است و آموزش عالی می‌تواند تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و از تعطیلی مطلق دانشگاه‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062515

وب گردی

وب گردی