شرایط اشتغال دانشجویان نمونه به عنوان عضو هیئت علمی تسهیل شود

دانشجوی نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: تسهیل شرایط اشتغال به عنوان عضو هیئت علمی و همچنین امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مهم‌ترین درخواست دانشجویان نمونه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روز پیش بود که بیست وهشتمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و طی آن دانشجویان نمونه از سراسر کشور تجلیل شدند. امسال نام هفت تن از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بین دانشجویان نمونه کشوری به چشم میخورد. پس از این جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در مراسمی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع دانشگاهی ولایت واحد تهران مرکزی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند، دانشجوی دکتری در رشته معماری دانشگاه آزاد واحد قزوین یکی از هفت نفر دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی است که ۲۰ مقاله علمی و پژوهشی ISI ، دو طرح پژوهشی و ۴ کتاب را در کارنامه خود دارد. کربلایی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه است که همه مقاطع تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی سپری کرده است. او کارشناسی خود را واحد قزوین طی کرده و مدرک خود در مقطع کادشناسی ارشد را از واحد شاهرود گرفته است.

کربلایی در دوره ارشد توانست رتبه ممتازی به‌واسطه شرط معدل کسب کرده و در مقطع دکترای تخصصی معماری ادامه تحصیل دهد.

این دانشجوی نمونه کشوری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از درخواست های دانشجویان نمونه سخن گفت. به گفته او ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و جذب به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه از مهمترین درخواست های این دسته از دانشجویان است.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درخواستی که بین اکثر دانشجویان نمونه کشوری مطرح شد بحث اشتغال آنان بود. در جلسه تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری برخی از دانشجویان به نمایندگی از سایرین این موضوع را مطرح و از مسئولان خواستند شرایط اشتغال آنان را تسهیل کنند.

او ادامه داد: طبیعتا وقتی یک دانشجو به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب می شود حتما داری رزومه مناسبی است؛ بنابراین توقع دارد تا شرایط اشتغال او فراهم شود. تسهیل حضور این دسته از دانشجویان به عنوان عضو هیئت علمی و ادامه همکاری با دانشگاه از مهمترین درخواست دانشجویان است.

کربلایی با بیان این که فراهم آوردن شرایط تحصیل در مقاطع بالاتر یکی دیگر از خواسته های این دانشجویان است، تاکید کرد: امیدوارم تجلیل از دانشجویان صرفا به ارائه یک تندیس و لوح تقدیر محدود نشود.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه انتخاب دانشجویان توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک آیین نامه انتخاب دانشجوی نمونه دارد که در سه سطح واحد، استان و کشوری است.‌ شرط انتخاب، کسب مجموعه ای از امتیازات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که دانشجویان باید حداقل امتیاز را از این سه حوزه کسب کنند.
عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بالاترین افراد در سطح واحد، استان و سپس کشور انتخاب شده و به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب و تقدیر می‌شوند. بنده در حوزه آموزشی معدل بالایی کسب کرده و در حوزه پژوهشی نیز حدود ۲۰ مقاله علمی و پژوهشی isi و چندین کتاب داشتم.
دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار این فعالیت ها قرار دارد که با توجه به رزومه و مدارک های مختلف می‌توانیم عضو باشگاه شویم. باشگاه پژوهشگران جوان از عضو عادی تا نخبگان را در بر می‌گیرد و تسهیلاتی برای دانشجویان نمونه فراهم می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امکان خوبی برای دانشجویان فراهم کرده است، به‌خصوص دانشجویانی که در مراکز استان‌ها هستند. به‌طور مثال واحد قزوین همواره از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان حمایت می‌کند و این نحوه حمایت به گونه ای است که دانشجویان ترغیب می‌شوند در این فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی مشارکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062528

وب گردی

وب گردی